Happy Chocolate heeft de ambitie haar naam eer aan te doen. Iedereen moet het geluk van chocolade kunnen ervaren: de consument, maar ook de cacaoboeren en hun families. "We wilden de succesvolle lijn uitbreiden en pakten de kans om het merk door middel van nieuwe verpakkingen beter te laden", zegt category manager Kelly Wubbolts.
Rebranding
Een grote uitbreiding van het aantal verkrijgbare chocoladerepen was voor Udea een mooi aanknopingspunt om een volledige rebranding van het biologsche en Fairtrade merk te realiseren. "Tot op heden hadden we drie repen in ons assortiment. Inmiddels hebben we drie pure en vijf funrepen aan het assortiment toegevoegd", aldus Kelly.
Nieuwe smaken
De nieuwe varianten zijn gemaakt van de lekkerste Belgische chocolade, drie luxe pure repen met hoge cacaopercentages variërend van 72 tot 92%. En vijf funrepen, met populaire smaken zoals karamel-zeezout, maar ook spannende combinaties zoals chewy nougat en crunchy biscuit. Kijk hier om het hele assortiment van Happy Chocolate te zien.
Écht happy
Tegenwoordig zie je veel kleur en grafische verpakkingen in het chocoladeschap. Dat was een voorwaarde voor de nieuwe stijl. Uit de eerste designvoorstellen stak dit voorstel er daarom met kop en schouders bovenuit. Het is opvallend en verhoogt de naamsbekendheid. "Voor Happy Chocolate hebben we gekozen voor een sterk kleurenpalet met vrolijke typografie. Nu is Happy Chocolate ook écht happy", vertelt Anne van Woudenberg, brand manager private labels.
Bestaande producten in de nieuwe verpakking.
Bio & Fairtrade
Anne geeft aan Happy Chocolate staat voor de allerlekkerste chocolade tegen een eerlijke prijs. "De cacao wordt op een verantwoorde manier verbouwd, met respect voor de natuur. Fairtrade chocolade, dus iedereen in de productieketen ontvangt een eerlijke prijs. De waarden waar we met dit merk voor staan blijven hetzelfde, maar het nieuwe assortiment en de uitstraling sluiten nu veel beter aan bij dit verhaal.”
Agroforestry
Happy Chocolate doneert per verkocht product een extra bijdrage aan het Agroforestry project. Dit herbebossingsproject, helpt cacaoboeren in Ecuador om op de cacaoplantage ook hout- en fruitbomen te verbouwen. Dit draagt bij aan een evenwichtig klimaat en verbetert de bodemvruchtbaarheid. Anne: "De dorpen waar de boeren wonen gaan erop vooruit, we stimuleren de biodiversiteit en onze chocolade smaakt er alleen nóg maar beter door. Happy Chocolate: Feel happy to share luck!"
Happy Chocolate voor de biospeciaalzaak
Happy Chocolate is een biologisch en Fairtrade chocolademerk, bestaande uit diverse chocoladerepen, gechocolateerde nootjes, cacaopoeder en seizoen producten. En binnenkort komt daar nog veel meer bij. Exclusief verkrijgbaar bij Udea.
Voor meer informatie: www.udea.nl