De gezondheidswinkelketen Holland & Barrett is voor het eerst binnengekomen in de top 10 van meest klantvriendelijke bedrijven in Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van MarketResponse, dat sinds 2007 online de klanttevredenheid meet. Debbie Vermorken, head of Benelux customer service en Christa de Wal, head of marketing Benelux delen de belangrijkste succesfactoren die aan deze groei hebben bijgedragen.
Top 10 van het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland 2022:
- Rituals
- Bol.com
- Efteling
- Zooplus
- Wehkamp
- Simyo
- Picnic
- Kaartje2go
- Holland & Barrett
- DSW
"Wat steeds terugkomt in de klantwaardering is dat mensen vinden dat ze in de winkel goed worden geadviseerd. Door deskundige medewerkers die echt geïnteresseerd zijn in wat het beste is voor de klant. Dat is het beste compliment dat je kunt krijgen. Dat bereiken we door heel veel tijd aan opleidingen te besteden, zowel vakinhoudelijk als op het gebied van klantcontact. NPS en mystery shopping krijgen eveneens veel aandacht. Het optimaliseren van de klantbeleving gaat continu door, ook in teams en het MT. De klant is koning."