En dan in de categorie Opmerkelijk Nieuws. We delen graag een aantal opvallende nieuwsberichten. Met als gemene deler dat ze wellicht te mooi zijn om waar te zijn.
Nadat we gisteren al konden lezen hoe de biologische Jersey-koeien van Henri Willig vandaag zouden worden verblijd met een heus zwembad, stromen er vandaag nog meer nieuwtjes binnen.
Binnenstebuiten-boxershort
Zo kondigt Hema een boxershort van bamboe-biokatoen aan die ook binnenstebuiten kan worden gedragen.
Nieuw bij HEMA: binnenstebuiten boxershorts! Want waarom zou je een onderbroek maar één dag dragen, als het ook twee dagen kan? Ons nieuwe model boxershort van revolutionair reversible bamboe-biokatoen zorgt voor een extra dag draagcomfort. Minder was, dus beter voor het milieu! pic.twitter.com/zLuf4s4qS3
— HEMA (@HEMA) March 31, 2022
Bodemleven voor de huid
Weleda lanceert Skin Earth, een tube met natuurlijke aarde, vol bodemleven. Het cosmeticabedrijf geeft meteen toe dat het om een grap gaat, maar wel eentje met een serieuze ondertoon. Voor Weleda is 1 april hét moment om aandacht te vragen voor een groter belang: de bodem. "De bodem is net als onze huid een levend, ademend ecosysteem. Het is de huid van de aarde. En daar moeten we goed voor zorgen. Toch is 1/3 van de bodem op onze aarde aangetast. Hierdoor worden dieren en planten bedreigd en neemt de uitstoot van broeikasgassen toe", meldt het bedrijf in een persbericht.
"Al 100 jaar houdt Weleda de bodem gezond en maken zij deze zo biodivers mogelijk. Weleda werkt volgens biodynamische landbouwprincipes en werkt samen met verschillende biodiversiteitspartners. De bodem is de kern van al Weleda’s ingrediënten en daarmee het begin van de puur natuurlijke verzorgingsproducten. Zonder biodiversiteit, geen gezonde bodem en geen Weleda."
Popcorn uit de koffiebranderij
En dan is er Boot Koffie met ook een leuke vondst. De koffiebranderij introduceert een eigen popcorn-lijn. "De machine is na het branden van koffie al perfect op temperatuur en deze warmte kan nu perfect benut worden voor het produceren van Boot Popcorn."
Burger
Bij Eosta zijn ze ook creatief. Deze keer 'in samenwerking met Mc Donald's.' Eosta en de fastfoodketen zouden een YAMburger hebben ontwikkeld die slechts 50 eurocent zal kosten, dankzij 'de verlaging van btw op groente en fruit'.
De yam is een zeer oude cultuurplant die in Azië al 3000 jaar wordt verbouwd en geldt als basisvoedsel in tropische landen. Eosta importeert paarse yams uit Cambodja. Behalve zetmeel bevatten deze yams eiwit en een kleine hoeveelheid vet, die ze bij uitstek geschik maken als natuurlijke vleesvervanger. "Eigenlijk hoef je er bijna niks aan toe te voegen om hem lekker te maken", legt Volkert Engelsman, CEO van Eosta uit. "Alleen een bio broodje, bio saus en gebakken uitjes."
Mc Donald’s bleek geïnteresseerd, mede vanwege de gunstige kostprijs. Deze zomer wordt de yam-burger voorgelegd aan consumentenpanels, waarna het productieproces opgeschaald zal worden. De burger zal naar verwachting in de zomer van 2022 in het aanbod van McDonald’s worden opgenomen.
Rosé asperges
Ook in de categorie AGF meldde Boeregoed gisteren op Facebook over haar Rosé Kas-Asperges. "Morgen vanaf 13 uur verkopen we ook ons nieuwste eigen product : Rosé-asperges. Deze asperges hebben we gekweekt door ze geregeld met biologische rode wijn te voeden. De asperges zijn ook wat rose van kleur en smaken ook naar frisse rosé. Ze kosten € 4,99 per pondje. Kom op tijd want de voorraad is beperkt."
Schooluniform
Bij Aeres Warmonderhof zou iedereen er binnenkort in uniform bijlopen, althans, dat deed een post op social media gisteren vermoeden. Maar dat studenten en docenten voortaan allemaal in het Aeres-paars gestoken zullen zijn, dat blijkt een grapje. "Op Warmonderhof zijn we trots op onze diversiteit aan mensen en mix aan verschillen. (...) Onze uiterlijke verscheidenheid zorgt voor een mooi en gemêleerd gezelschap. En daarom is een school-uniform - waarbij iedereen er hetzelfde uit zou zien - natuurlijk een 1 april grap", schrijft de '1 april commissie' van Warmonderhof