Eind mei werd er in De Volkskrant al een column over gepubliceerd (geschreven door Japer van Kuijk): de nieuwe pakken biologische zuivel van Jumbo zijn niet van elkaar te onderscheiden wanneer ze in de koelkast liggen. Dit onderwerp komt nu ook op LinkedIn langs. En dit keer blijkt dat de zuivelpakken ook staand niet altijd van elkaar te onderscheiden zijn.
Concept- & Brand Designer Evelien Baert pakte biologische yoghurt uit haar koelkast in plaats van de biologische melk. Zij wijst in haar post op het feit dat het deurvak van haar koelkast niet duidelijk te zien is in welk pak nu melk en in welke de yoghurt zit (zie foto in haar post). Op de voorkant staat namelijk wel een gekleurd balkje (blauw voor halfvolle melk, rood voor karnemelk en groen voor halfvolle yoghurt), maar dit is niet zichtbaar in haar koelkastdeur.
Evelien: "Onlangs heeft Jumbo de bio-LOGISCHe zuivelverpakkingen toch niet zo LOGISCH aangepast. Met één extra testje zou op voorhand een hoop koelkast- en kookfrustraties voorkomen kunnen worden, aangezien 80% van de Nederlandse huishoudens zo’n vergelijkbaar deurvak heeft waar de melk én yoghurt in komen te staan. U ziet, User Experience speelt zich ook offline af."