Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Volgend jaar weer"

Bio 10 daagse groot succes voor ondernemers in Driebergen-Rijsenburg

Tholen - Ruim twintig ondernemers in Driebergen-Rijsenburg hadden ze vorige week op de ruiten: groene stickers met daarop vermeld: Bio 10 daagse. Daarmee gaven ze extra aandacht aan de biologische producten in hun assortiment. Het initiatief van drankenspecialist Rogier de Mol kon rekenen op veel positieve reacties.

Rogier vertelt dat de actie oorspronkelijk bedoeld was om zijn eigen biologisch assortiment in the picture te zetten. "Al een jaar of zeven ben ik bezig om meer biologische producten in huis te halen. De laatste jaren zijn er steeds betere biologische wijnen op de markt. Inmiddels hebben we 35 wijnen waar we echt trots op zijn. Hier in Driebergen vind je best wat mensen die biologisch georiƫnteerd zijn. Daar wilde ik bij aanhaken."

Stickers
Rogier besprak zijn plannen binnen de plaatselijke winkeliersvereniging In Driebergen. "Er wilden meer ondernemers meedoen. Van restaurant tot schoenenzaak en ook de Albert Heijn en de Jumbo haakten aan. We maakten stickers en plakten die op de ruiten en via social media gaven we er aandacht aan." Er verscheen een aankondiging in de lokale krant en iedere ondernemer gaf een eigen invulling aan de tiendaagse. 

Groenland, een van de deelnemende restaurants, bood een viergangen diner aan van uitsluitend biologische producten, bij de kledingwinkels kregen kledingstukken van biologisch katoen extra aandacht en in de schoenenwinkel werden schoenen gemaakt van gerecycled plastic in de spotlight gezet. Verder werden er veel kortingen gegeven op biologische en duurzame producten.

Lampionnen
In de winkel van De Mol Drankenspecialist werd er twintig procent korting gegeven op biologische wijnen, speciaal-bieren en vruchtensappen van Schulp. De producten stonden op een aparte tafel en de hele winkel werd versiert met groene slingers en lampionnen. "De reacties waren superleuk. Zo'n succes had ik van tevoren niet verwacht. Achteraf zie ik dat de actie goed in elkaar stak en dat we er op een goede manier ruchtbaarheid aan hebben gegeven."

Volgend jaar weer
De actie smaakt naar meer. "We willen het volgend jaar opnieuw organiseren en zo ieder jaar meer aandacht geven aan biologische producten", besluit Rogier.

Voor meer informatie:
De Mol Drankenspecialist
0343 514 796
[email protected]
www.demoldranken.nl