In 2020 maakte De Groene Weg een flinke groei mee, zowel in de slagerijen als via de andere afzetkanalen van De Groene Weg. Met het BBC-concept ‘De Groene Weg’ werd een substantiële omzetgroei in het biologische vleessegment gerealiseerd, mede door uitbreiding naar Duitsland. En ook in het aantal leveranciers is de dochteronderneming van Vion verder gegroeid.
"Dit jaar verwachten wij dat deze ontwikkeling zich gaat voortzetten omdat de markt voor biologisch vlees groeit in Nederland en de landen om ons heen", zegt Allard Bakker. "Om deze verdere groei te realiseren zijn we op zoek naar biologische varkens- en rundveehouders of naar boeren die willen omschakelen naar biologisch. We zien ook mogelijkheden op de Duitse markt voor biologisch vlees waar we vergelijkbare toeleveringsketens willen opzetten. Hiervoor zijn we op zoek zijn naar Duitse boeren die willen omschakelen naar biologisch."
Dit jaar bestaat De Groene Weg 40 jaar. "Dankzij die ervaring hebben we veel kennis over de biologische houderij. Het maakt ons een goede sparringpartner voor boeren, tijdens de omschakeling maar juist ook daarna."
Voor meer informatie:
De Groene Weg
www.degroeneweg.nl