Vandersterre, particuliere kaashandel bekend van merken als Prima Donna en Landana, en Dennis van Huet, voorheen directeur bij Hoogwegt en de Bel Group, richten samen Vandersterre Ingredients op.
Dit nieuwe bedrijf gaat zich toeleggen op marketing en distributie van zuivelgrondstoffen in de business-to-business markt, met een nadruk op lage ecologische voetafdruk. Daarbij richt zij zich op liquide, poeder en boter van traditionele koemelk, biologische zuivel, Jersey melk, geiten- en schapenmelk en vegan origine.
Vandersterre Ingredients wordt geleid door Dennis van Huet (41), die een brede ervaring en achtergrond in dit vakgebied met zich meebrengt. Dennis studeerde internationale bedrijfskunde aan de Universiteit van Maastricht en volgde een MBA-programma in de USA, voordat hij zijn carrière begon bij Hoogwegt. Hierna bekleedde hij diverse management en business development functies binnen Royal Cosun, gefocust op waarde-maximalisatie van plantaardige grondstoffen, waarna hij terugkeerde naar Hoogwegt als directeur van het Zuid-Amerika kantoor. Meest recentelijk was hij verantwoordelijk voor de industriële verkoopactiviteiten bij Royal Bel Leerdammer.
Dennis van Huet: “Met Vandersterre Ingredients komt mijn passie voor zuivel, handel en ondernemerschap heel mooi samen. Onder andere vanuit Nederland, met onze zuivelsector van wereldklasse, zien we prachtige kansen om aan een groeiende vraag naar hoogwaardige voeding met een lage ecologische ‘footprint’ te voldoen.”
Jan Kos, CEO van Vandersterre: “Wij zijn verheugd dat Dennis de Vandersterre familie komt versterken om samen deze nieuwe activiteit in de markt te zetten. De focus op waarde-creatie, hoogwaardige producten en unieke grondstoffen sluit precies aan op de Vandersterre identiteit, en wij kijken uit om onze bestaande banden met leveranciers en klanten verder uit te bouwen om deze producten naar de markt te brengen.”
Voor meer informatie: www.vandersterre.nl