Vanwege de grote belangstelling is de inschrijvingstermijn voor de Bio-productverkiezing verlengd tot 11 december. Zo kan iedereen, die onlangs een nieuw product op de markt heeft gebracht, alsnog meedoen. Al ruim 25, zeer uiteenlopende, producten zijn ingeschreven. Met de Bio-productverkiezing krijgen levensmiddelenproducenten de kans om een nieuw product in de spotlights te zetten. De winnaar mag het product een jaar lang 'Bio-product van 2021' noemen.
Dit jaar werkt Bionext voor de verkiezing samen met FoodPersonality, een platform voor managers in de levensmiddelenbranche. De keuze voor het beste product wordt dit jaar gemaakt door het publiek én een vakjury. Vanaf 18 december zullen FoodPersonality en Bionext via diverse kanalen consumenten oproepen om te stemmen op hun favoriete product. Uit die stemming komt een top 5, die tijdens de BioKennisWeek, op donderdag 21 januari om 16:30 uur een pitch mag geven voor de vakjury en alle bezoekers van dit online event. De vakjury kiest de winnaars. Naast de juryprijzen komt er ook een publieksprijs.
"In de biologische sector werken enorm veel creatieve mensen die een bijdrage leveren aan een schonere, groenere en eerlijke wereld. Het is dan ook niet vreemd dat onze sector jaar in jaar uit zoveel prachtige innovaties oplevert" – Michaël Wilde, directeur Bionext en jurylid van de verkiezing