De komende tijd zullen de producten van Ice Cream Factory een nieuwe, frisse uitstraling krijgen. "Onze toppers zullen qua receptuur gelijk blijven, een aantal producten krijgt zowel qua look als samenstelling een update. Ook komen er een aantal innovaties aan. Aan de lopende band zal voortaan het lekkerste, biologische ijs dus in een nieuw jasje binnenkomen", vertelt Anne van Woudenberg, Brand Manager Private Label bij Udea.
Ze geeft aan dat Ice Cream Factory lekker, biologisch ijs voor iedereen biedt. Het brede assortiment bestaat uit vegan ijsjes en klassieke room-, water- en vruchtenijs. 100% puur en natuurlijk, zonder kunstmatige toevoegingen.
"Eén van de uitgangspunten die belangrijk was voor de nieuwe look, is rust in de vriezer creëren", zegt Anne. "De diverse segmenten ijs moeten goed herkenbaar zijn vanachter een vriezerdeur, maar tegelijk ook één familie vormen met de andere segmenten. Daarnaast is dit merk al meer dan 15 jaar een eigen merk van Udea, waardoor herkenbaarheid en de eigenheid van het merk in het vernieuwde design moesten terugkomen. De lopende band met de lekkerste biologische ingrediënten van de Ice Cream Factory vormt daarmee de basis voor het nieuwe design. Het logo krijgt een wat dominantere plek en wisselt van kleur per segment, groen voor vegan, goud/bruin voor roomijs en felle kleuren voor het wat speelsere water- en vruchtenijs."
Planning
De komende maanden wordt er hard gewerkt om de bestaande verpakkingen om te zetten naar de nieuwe uitstraling. "Hier kan een tijdje overheen gaan aangezien eerst de voorraad oude verpakkingen opgemaakt moet worden. Langzamerhand zullen dus steeds meer varianten in de nieuwe stijl instromen. Daarnaast is onze inkoopafdeling hard aan de slag om ervoor te zorgen dat het assortiment conform de wensen van de consument is."
Onderscheidende, nieuwe smaakcombinaties
De komende twee jaar zal het assortiment uitgebreid worden met minimaal 15 producten. "Vegan blijft groeien, ook binnen de categorie ijs. Hier zal ruimschoots op ingespeeld worden met een hoog genietgehalte, want ijs blijft immers een verwenproduct."
Ice Cream Factory voor de bio speciaalzaak
Anne vervolgt: "Het nieuwe Ice Cream Factory heeft weer een moderne uitstraling, het is een breed merk door meerdere segmenten heen en krijgt de smaak van nu. Met Ice Cream Factory maakt u ijs toegankelijk voor iedereen."
Eerste frisse binnenkomers…
De eerste verpakkingen zijn nu verkrijgbaar in de nieuwe stijl. "Het gaat om twee roomijs-hoorntjes met een verbeterde receptuur. Eén met wel 12% chocolade en de ander met 24% aardbeiensaus. Bestel ze nu exclusief bij Udea."
Overgang naar het nieuwe Ice Cream Factory
Ice Cream Factory is een eigen merk van biologische groothandel Udea. De producten onder het vernieuwde Ice Cream Factory behouden in de meeste gevallen hun artikelnummer en EAN. Tijdens elke overgang worden klanten geïnformeerd over het mogelijke vervangende artikel wanneer artikelen uitstromen. Dit zal geleidelijk gebeuren.
Voor meer informatie: www.udea.nl