Biologische voeding krijgt een steeds grotere plek in het supermarkt schap. Deze stijging zou door heel Europa zichtbaar zijn. Een groeiende groep consumenten kiest voor biologisch en daarmee stijgt ook de vraag naar biologische sierteeltproducten. Uit onderzoek van Intratuin blijkt zelfs dat 38% van de huishoudens voorkeur heeft voor biologisch geteelde bloeiers.
Ook ziet Bionext een groeiende aantal webshops en pluktuinen met biologische bloemen verschijnen. Op dit moment is het aanbod zeer beperkt: slechts enkele tientallen telers in de sierteeltsector hebben het biologische keurmerk. Bovendien is de afzet van biologische bloembollen, bloemen en planten erg versnipperd. Dit maakt het voor zowel consumenten als gemeenten lastig om ermee aan de slag te gaan.
Een gemiste kans, zo meent de brancheorganisatie, en daarom presenteert men nu een uitgebreid rapport waarin men de weg van de biologische bloem, bol of plant, van zaadje tot aan de consument, nog eens uiteen zet.
Voor meer informatie: www.bionext.nl