Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Mijn hele potentiële toekomst ligt hierin"

Zweden: Johannes Cullberg koopt zijn Paradiset-merk terug

Eind maart kondigde de Zweedse bio- en welzijnswinkel Paradiset aan dat het failliet zou gaan. Deze week vertelde de oprichter en eigenaar van Paradiset, Johannes Cullberg, aan de nieuwssite Livsmedel i fokus dat hij het merk heeft teruggekocht.

In januari van dit jaar kondigde Paradiset aan dat het zich ging richten op de verkoop van merkproducten via de samenwerking met de in Malmö gevestigde eigenaar en distributeur van het gezondheidsvoedingsmerk Midsona en dat het twee van zijn vier in Stockholm gevestigde winkels zou sluiten. Vervolgens liet het bedrijf op 23 maart weten dat de retail-activiteiten werden gesloten nadat een herfinancieringspakket mislukte te midden van de economische onzekerheid die werd veroorzaakt door de corona-pandemie.

Sinds het faillissement heeft Cullberg aangegeven dat hij het merk, dat in Zweedse biologische kringen bijna een cultstatus heeft verworven, wil terugkopen.

"Ik heb zes jaar aan de opbouw van het bedrijf gewerkt, al mijn geld erin geïnvesteerd. Mijn hele potentiële toekomst ligt in Paradiset - dus het zou vreselijk zijn als ik het merk zou moeten verliezen." Hij kreeg te maken met verschillende concurrerende bieders voor de merknaam, maar slaagde er net in om ze af te weren. "Ik bood wat ik had en uiteindelijk kreeg ik het. Maar ik had echt niet hoger kunnen gaan."

Cullberg zegt dat hij, in plaats van een vroege terugkeer naar de detailhandel te proberen, "verder zal gaan op de weg om een merk en groothandelaar te worden".

Hij wil het bestaande aanbod van duurzame gezondheidsproducten van Paradiset verbreden. Voor het faillissement waren er ongeveer 20 Paradiset-merkproducten, met nog eens 40 in de pijplijn. Op langere termijn wil hij 100 private-label producten in de schappen van de Zweedse kruidenierswinkels laten opnemen.

Bron: Naturalproductsglobal.com 

Publicatiedatum: