Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
West Coast Frozen Yoghurt zoekt supermarktverkooppunten

"Mensen hebben juist nu behoefte aan een genietmoment"

Tholen - De zon schijnt uitbundig en de temperatuur stijgt. Normaal gesproken betekent dat het begin van het ijsseizoen. Strandtenten en horecazaken sturen inkooporders naar hun groothandels. Nu is dat heel anders. De coronacrisis raakt de horeca hard, alles ligt stil. Leveranciers die het normaal moeten hebben van de horeca, merken dat ook. West Coast Frozen Yoghurt zoekt daarom naar franchisers van supermarkten die hun yoghurtijs in de schappen wil zetten.

"Eigenlijk begon dit offensief al een aantal weken geleden", vertelt eigenaar Robin Bassie. "We hebben een Interim Sales Manager aangetrokken die de juiste lijntjes heeft en die probeert onze producten in de supermarktschappen te krijgen. Met resultaat. Inmiddels is het ijs verkrijgbaar bij een viertal SPAR winkels - een in het noorden van het land en drie SPAR City winkels in de regio Rotterdam - en zojuist hoorde ik dat twee vestigingen van Coop in Gouda het product ook gaan opnemen in het schap."

Omdenken
Olav van der Willik, Interim Sales Manager: “Toen ik in februari enthousiast begon met Robin, begon ik met het inzetten van mijn horecanetwerk. Na de horecasluiting moesten we hals over kop omdenken. Gelukkig heb ik in mijn vorige job een uitgebreid netwerk opgebouwd in de retail, zowel op nationaal als lokaal niveau. Ik vind het fantastisch om te zien dat we met open armen worden ontvangen door de meeste supermarkt ondernemers/franchisers, want alleen samen komen we sterker uit deze crisis.”

"Onze business case klopt aan alle kanten: Nederlands product, biologisch, heerlijke smaken, uitstekende marge, vernieuwend. Reden te meer om een paar facings te creëren in het vriesschap. Het is maar 7 cm per facing.” aldus Olav.

Robin nam het ijsmerk over in 2017. "We begonnen met slechts enkele klanten. Vanaf 2018 is dat aantal sterk uitgebreid. 2018 was een heel goed jaar met een fantastische zomer." Hoewel ijs een seizoensproduct is voor de horeca, is het de bedoeling om het het in de retail jaarrond te verkopen.

Volle smaak
Het assortiment telt zes smaken, allemaal op basis van volle yoghurt van Weerribben Zuivel. Hang loose to be natural, mango mavericks, strawberry surf, beach break berries, crazy cool coconut en de laatste toevoeging: salty caramel sunset, met caramel en pure chocolade.
"Mensen zijn vaak verrast door de volle smaak van de frozen yoghurt. Yoghurt kan heel zurig zijn, maar de yoghurt van Weerribben Zuivel is heel licht en fris van smaak. De volle smaak van het ijs krijgen we door volle yoghurt te gebruiken", legt Robin uit.

De producten zijn Skal-gecertificeerd en verkrijgbaar bij horecagroothandels als Bidfood en De Kweker. "We leggen niet zozeer de nadruk op het feit dat het product biologisch is. Dat is natuurlijk mooi, maar belangrijker vinden we dat het ijs lekker is en dat de verpakking er mooi uitziet."

Genietmoment
Robin is niet bang dat mensen in deze crisistijd geen ijs meer zullen kopen. "Voedsel is iets wat altijd door blijft gaan. Het genietmoment dat ijs geeft, daar hebben mensen nu juist behoefte aan. Mensen willen graag alle ellende loslaten en genieten van de lekkere dingen, of dat nu een goed stuk vlees is of een lekker ijsje."

Voor meer informatie:
West Coast Frozen Yoghurt
www.westcoastfrozenyoghurt.com