Uit de nieuwe jaarcijfers blijkt dat Arla Foods Nederland haar groei van de afgelopen jaren ook in 2019 heeft voortgezet. In 2019 bereikte het bedrijf een omzetgroei van 5,2%. Onder andere Arla Biologisch, Arla Lactofree, Melkunie Protein, Melkunie Breaker en Starbucks zorgden voor een groei in omzet.
Het marktaandeel van Arla Foods in Nederland groeide van 11% in 2018, naar 11,5% in 2019. Het merk Arla liet in 2019 een groei in omzet zien van 8,5% en het merk Melkunie 7,9%. Arla Biologisch kende in 2019 een omzetgroei van 7,8% ten opzichte van 2018. Het bedrijf zet in 2020 verder in op groei van de consumptie van biologische zuivel.
Internationale resultaten
Ook internationaal groeide Arla Foods in 2019. De groepsomzet steeg naar 10,5 miljard euro (tegenover 10,4 miljard euro in 2018 en 10,3 miljard euro in 2017). Dit is voornamelijk het gevolg van de sterke groei (5,1%) in de wereldwijde verkoop van merkproducten, die nauw aansluiten op de behoeften van consumenten. Het verkoopvolume van Arla Foods’ merkproducten groeide in 2019 met 5,1 procent ten opzichte van 3,1 procent in 2018, voornamelijk dankzij het Arla-merk. Arla Foods’ prestatieprijs, die gebruikt wordt om de waarde te meten die Arla per kilogram melk creëert, nam na afloop van het eerste kwartaal toe en verbeterde gedurende het jaar. Aan het eind van het jaar kwam de gemiddelde melkafnameprijs voor 2019 uit op 36,6 eurocent per kilo melk, tegenover 36,4 eurocent per kilo melk in 2018.
Voor meer informatie: www.arla.nl