Tholen - Een dubbele vuurdoop bij TerraSana op de Bio-beurs. Boudewijn van der Kroft mag zich sinds 1 november de nieuwe directeur van TerraSana noemen en Sebastiaan Krouwel is een maand later van start gegaan als sales manager. Allebei waren ze van de partij in Zwolle. Hoog tijd voor een nadere kennismaking. "De Bio-beurs is meteen een mooie vuurdoop. Het is een hectisch moment om in te stromen, net voor twee heel belangrijke beurzen, maar het is de perfecte manier om de sector snel beter te leren kennen", vertelt Boudewijn.
Sebastiaan Krouwel en Boudewijn van der Kroft in de stand van TerraSana tijdens de Bio-beurs 2020.
Boudewijn beschikt over veel ervaring in de voedingsmiddelen (o.a. bij Nestlé en Arla). Toen hij de vacature van TerraSana tegenkwam, hoefde hij niet lang na te denken. "Het mooiste is dat TerraSana actief is in de productie, import en verkoop. Het is prachtig om de notenpasta over de band te zien gaan in ons pand. Verder is TerraSana in meerdere landen actief en hebben we rechtstreeks contact met zowel de groothandels als de retailers. Het bedrijf sprak me meteen aan. TerraSana heeft zoveel producten, het aanbod is nog breder dan ik dacht. En het mooie is: er zit niets meer in dan er in hoort te zitten. Je weet dat het goed is. En veel mensen weten niet eens dat 95% van het assortiment van TerraSana vegan is."
Sebastiaan is van jongs af aan in aanraking gekomen met duurzaamheid en biologisch. "Ik heb op de Vrije School gezeten en we deden boodschappen bij de natuurvoedingswinkel", aldus Sebastiaan. Wat sprak hem aan in deze functie? "Boudewijn nam contact met me op hierover en ik was meteen enthousiast. TerraSana sprak me aan qua schaalgrootte, de grote betrokkenheid van de medewerkers en het onderscheidende aanbod."
Boudewijn volgt Peter Jacobs op. Onder zijn leiding werd TerraSana getransformeerd van groothandel tot merkleverancier. Hoe ziet hij dit? "Er heeft de laatste jaren een fantastische transformatie plaatsgevonden. Het is een mooie uitdaging om daarop voort te bouwen. We beschikken nu over een goede mix van nieuwe mensen in combinatie met mensen die al lang actief zijn binnen de organisatie."
Sebastiaan beaamt dit. Het bedrijf kijkt ook steeds meer over de grens aangezien de interesse vanuit het buitenland blijft toenemen. "Het is voor ons essentieel om producten aan te bieden waarmee de speciaalzaak zich kan onderscheiden. Daarom is wat mij betreft de volgende stap om te bepalen wat voor welk land nu precies interessant is. Ook moeten we de consument niet vergeten: we gaan kijken wat voor hen relevant is."
Wat zijn de plannen voor dit jaar? Boudewijn: "Belangrijk is om structuur aan te brengen in de landen. Er is een nieuwe accountmanager in Spanje aan de slag gegaan en ook in Frankrijk hebben we het afgelopen jaar de nodige contacten gelegd. Het is nu zaak om het juiste assortiment op de juiste plek aan te bieden en de relatie met onze partners te intensiveren." Intern zal er als het aan de nieuwe directeur ligt ook nog het nodige veranderen. "We gaan kritisch kijken naar het assortiment en waar het kan verder professionaliseren en automatiseren. Ook komt er een nieuwe voorraadbeheersysteem en een productinformatiesysteem. We gaan met deze zaken aan de slag om uiteindelijk meer met de klanten en de klantwensen bezig te kunnen zijn."
Voor meer informatie: [email protected] en [email protected] - www.terrasana.nl