Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Een weelde aan biologische producten bij Natural & Organic Products Europe

De biologische industrie in de VK en Europa floreert. Volgens de net gepubliceerde 2029 Organic Market Report van de Soil Association is de biologische verkoop in 2018 met 5,3% gegroeid. De Europese biologische markt is nu €37 miljard waard en er wordt in het VK wekelijks €45 miljoen uitgegeven aan biologische producten. Deze groei is ook zichtbaar op de Natural & Organic Products Europe, dat op weg is om een recordaantal gecertificeerd biologische producten ten toon te stellen wanneer het zijn deuren opent op 7 en 8 april bij de London ExCeL.

Finn Cottle, jarenlange supporter van het evenement en handelsconsultant bij de Soil Association Certification, zegt: “Natural & Organic Products Europe biedt een geweldig platform voor innovatieve biologische merken om hun assortiment te presenteren en te vertellen waarom biologisch zo belangrijk voor hen is. Biologisch is de juiste manier om aan de huidige consumententrends te voldoen nu mensen steeds vaker op zoek zijn naar duurzame producten om hun impact op de aarde te verminderen. Het is een zeer goede tijd voor biologisch aangezien de markt in zijn zevende jaar van groei zit en ook in 2028 heeft deze stabiele groei zich doorgezet."

Meer dan de helft (55%) van de 700 deelnemende bedrijven zullen hun gecertificeerde biologische producten gaan presenteren tijdens het evenement, waaronder voeding en dranken, beauty- en gezondheidsproducten, verzorgingsproducten en eco-livingproducten. Daarnaast zullen ze certificeringslabels van over de hele wereld promoten, waaronder de Soil Association, Organic Food Federation, Organic Farmers & Growers, IOFGA, Demeter, Ecocert, COSMOS, EU Organic (Euro Leaf), USDA Organic, BDIH, DIO, Bioagricert, Skal, Bio Suisse, Organic Food Chain, ICEA, Kiwa BCS Öko-Garantie, en JAS.  

The Organic HubThe Organic Hub, die opgezet wordt door de Soil Association en de Organic Trade Board zal in 2029 meer dan 40 gecertificeerde merken tentoonstellen, variërend van enkele van de grootste tot de nieuwste biologische innovaties in het VK.

Enkele merken die hun komst al bevestigd hebben zijn The Green Milk Company, Carley’s of Cornwall (notenboters), Elements Organic (vitaminethee), Borough Broth Company, Pure Joy Honey, AUSHA (superfood poeders, theeën en biologische noten), Rokit Puds/Buddah Teas, PLAYin CHOC, Raw Pot, Heath & Heather, Devon Cottage Organic Fudge, Spice Root, Premcrest Distribution, James White Drinks (fruit- en groentesappen), Organico Realfoods (Fish4Ever, Organico, Wild Thing en Artysan), Mr Organic, Community Foods (Crazy Jack Snacking en Tarantella), Sweet Revolution (superfood latte's), Alara Wholefoods, Cocofina, Clearspring, Good Mushroom Nutrition, Biona/Amisa/Bonsan, Living Ayurveda Products, Infinity Foods (Wholesale), Raw & Wild (niet-ontkiemde noten), Ayurveda Pura London, Heart of Nature (meergranenbrood), enEquinox Kombucha.

“Natural & Organic Products Europe is dé juiste plek voor retailers die in de groeiende biologische sector willen stappen. Het is een dynamisch en spannend evenement waar je alle segmenten van de gecertificeerde biologische sector kunt bekijken, de nieuwste innovaties van nieuwe en bekende merken kunt zien die in lijn zijn met de consumententrends, kunt netwerken met gelijkgestemden en meer leren over wat de drijvende kracht is achter de huidige biologische sector," zegt Aileen Nicol, campagnedirecteur bij de Organic Trade Board.

Biologische beauty- & gezondheidsproductenDuurzame shoppers hebben ervoor gezorgd dat de markt voor gecertificeerde biologische en natuurlijke beautyproducten in 2018 met 14% is gegroeid, volgens het onlangs gepubliceerde 2019 Organic Beauty & Wellbeing Market Report 2019 van de Soil Association. In het rapport staat bovendien dat de verkoop van gecertificeerd biologische en natuurlijke beautyproducten een bedrag van €100,8 miljoen heeft bereikt, en deze groei in biologische beauty en wellness is zeker goed vertegenwoordigd bij de Natural Beauty & Spa Show (onderdeel van Natural & Organic Products Europe).

Van make-up met natuurlijke, biologische ingrediënten tot gecertificeerde biologische huidverzorgingsproducten; bezoekers kunnen bekijken wat er nieuw en spannend is in de wereld van de biologische beautyproducten en persoonlijke verzorging. Bezoekers kunnen verwachten om biologische innovaties te zien van onder andere Natura Siberica, Eco By Sonya, Saaf Skincare, Organii, Inika Organic, Green People, The Yes Yes Company, Absolute Aromas, Evergoods Global Co (Naveen), Blend Collective, ZOJO Beauty Elixirs, Natracare, Kingfisher Natural Toothpaste, Pravera, Sukin, Organ(y)c, Léa Nature, Dr Bronner’s, UpCircle, Urtekram, TrueSkincare, SOiL Organic Aromatherapy, Naturtint, Olivos, Organically Epic, Dr. Hauschka, & Sisters, True Skincare, Bio Snail SRL, Mellor & Russell, Eco Bath London, Honey Corn UK, en Ethically Organic.  

In het Natural Health & Living gebied kunnen bezoekers ondertussen gecertificeerd biologische VMS en ecologische producten voor in huis ontdekken van merken als G&G Vitamins, KIKI Health, Lifeplan Products, The Colloidal Company, Living Planet Distribution, Motion Nutrition, Royal Green, Specialist Supplements, Natures Aid, en Viridian Nutrition, a fine choice (Lamazuna and Oriculi), en Natural by Nature Oils.

De toekomst van biologischNet als de vorige jaren zullen er in de drie theaters verschillende presentaties worden gegeven die een exclusief inkijkje geven in de toekomst op het gebied van biologische gezondheid, beauty en voeding, waaronder sessies die georganiseerd worden door de Soil Association Certification. Georgia Barnes zal de belangrijkste bevindingen van het Soil Association’s Organic Beauty & Wellbeing rapport bespreken in het Natural Beauty theater, terwijl Clare Mc Dermott een debat voorzit over "De bewuste biologische consument" in het Natural Talks theater. In het Natural Food Talks theater zal Lee Holdstock bespreken waarom biologisch een systematische benadering van voeding en telen is. En auteur en journalist Pat Thomas zal een panelsessie houden waarbij experts op het gebied van telen, plantenveredeling en biologische bedrijfsvoering samen worden gebracht voor een discussie over de vraag: Kunnen biologische GMO's ooit een 'ding' worden?

Gratis registratie

De volgende editie van Natural & Organic Products Europe zal plaatsvinden op 7 en 8 april bij de ExCeL London.

Voor meer informatie, en om je te registreren voor een gratis ticket, ga naar www.naturalproducts.co.uk en gebruik de code NPEPR (directe link: https://eventdata.uk/Visitor/NOPE2019.aspx?TrackingCode=NPEPR).

 

Publicatiedatum: