“MiiMOSA Transition” is een crowdfunding project om telers te helpen overstappen naar bio-teelt. Nu meldt de Franse retailer Carrefour dat het bedrijf samen met andere voedingsbedrijven mee zal doen om dit project op de juiste manier te introduceren.
Herta, d’Aucy en Les Paysans de Rougeline nemen ook deel aan het project dat telers hun bedrijf, veeteelt en gewasteelt helpt upgraden naar de gewenste praktijken.
De partners zullen helpen om projecten met een waarde van 10 miljoen euro te financieren. Het uiteindelijke doel is om binnen 4 jaar 100 miljoen euro te behalen met de hulp van andere partners.
Carrefour heeft z'n focus op bio-voeding verhoogd middels een vijf jaren plan dat afzet en opbrengst een boost moet geven. Het heeft ook blockchaintechnologie in gebruik genomen om kip, eieren en tomaten te kunnen traceren tijdens hun weg van bedrijf naar winkel.
Carrefour heeft als doel om 5 miljard euro in bio-voeding in 2022 om te zetten, in vergelijking met de 1,2 miljard uit 2017. Volgens reuters.com, genereerde het bedrijf in 2018 1,8 miljard euro uit bio-voeding.