Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kelly Strauss, Branding Trends:

“Er zijn steeds meer bedrijven die biologische dranken gebruiken”

Tholen – Het verhaal van Branding Trends begon zeven jaar geleden. “Toen ben ik met mijn moeder een Italiaanse delicatessenwinkel begonnen in Asten”, vertelt Kelly Strauss. “We wilden de Italiaanse delicatessen dichterbij de consument brengen. We ontdekten toen bijvoorbeeld Hugo, voor het zo’n enorme hype werd. We gingen toen op zoek naar een kwalitatief goede Hugo en kwamen bij ZADI drinks uit. We verkochten deze aan de horecazaken en wijnleveranciers en dat groeide zo hard, dat we de bedrijfsactiviteiten moesten opsplitsen. Toen hebben we de winkel en de groothandel gescheiden van elkaar.”

Distilleria Walcher
“Voor de groothandel hebben we voor de Hugo het hele stuk branding gedaan. Dat ging zo goed, dat we het ook graag wilden uitbreiden met andere bedrijven. Toen zijn we een samenwerking aangegaan met Distilleria Walcher. Dit is een klein familiebedrijf uit Noord-Italië dat veel inzet op duurzaamheid. Zo hebben zij bijvoorbeeld een bedrijfsgebouw waar natuur een grote rol speelt. Zij produceren amaretto, gin, limoncello, wodka en likeur.” 

“Voor de dranken gaan zij wereldwijd op zoek naar de beste biologische ingrediënten. Zo gebruiken ze bijvoorbeeld echte bittere amandelen voor de amaretto en gebruiken zij cacao uit Peru. Zo komen zij tot een kwalitatief goed product.” Het bedrijf heeft voor deze dranken onder andere een BOOM-award en de internationale Wine and Spirits-award voor de gin gewonnen.

“Wij merken dat er een enorme groei is in het aantal biologische restaurants en restaurants die biologische producten willen gebruiken. Daarom zijn we ook steeds op zoek naar nieuwe merken en nicheproducten”, vertelt Kelly.

Daarnaast merkt zij nog een andere trend. “Wij merkten dat zo’n 70% van onze consumenten niet kon koken. Maar onze klanten gaan nu steeds meer tijd nemen om verse gerechten te produceren. Dat staat eigenlijk haaks op de toenemende tijdsdruk. Wij geloven dat dat een ontwikkeling is die op de langere termijn door gaat zetten”, besluit Kelly.    

Voor meer informatie:

Kelly Strauss – Blonk
Branding Trends
06 28158514
[email protected]  
www.brandingtrends.nl