Carrefour Brazilië wil in 2020 volgens directeur Noël Prioux z'n afzet van biologische producten verdubbeld hebben.
Momenteel nemen biologische producten gemiddeld 0,6% van de totale afzet in Brazilië voor hun rekening. Volgens Prioux is het mogelijk om snel een 5% aandeel te halen door de groeiende interesse van de consument in gezonde producten, meldt de krant O Estado de Sao Paulo.
Biologische investering
Als onderdeel van de Act for Food beweging is Carrefour van plan om te investeren in logistiek om producten van kleine leveranciers te helpen verladen of van telers uit staten die ver van de winkelketens liggen.
Tegen het einde van het jaar zal Carrefour specifieke paden voor biologische producten in 50 winkels inrichten. In 2019 wil het dit idee naar andere filialen uitbreiden.
De retailer wil producten ook goedkoper maken door het prijsverschil tussen biologische en non-biologische producten van de huidige 25% naar 15% te verlagen.
Politieke situatie
Wat de Braziliaanse economie betreft vindt Prioux dat het onzekere sociaal-politieke klimaat een impact heeft op het consumentengedrag. Er wordt niet veel uitgegeven, maar afgewacht om te zien waar de economische situatie naartoe gaat.
Carrefour wil €416,3 miljoen investeren in het Latijns-Amerikaanse land in 2019, hetzelfde als dit jaar. Ze willen groothandelsmarkten, hyper- en supermarkten en onlinestores openen.
Eerder maakte Prioux bekend dat de retailer begonnen is het met testen van het Scan & Go systeem aan het einde van dit jaar, waarbij consumenten hun aankopen direct met hun mobiel kunnen scannen.
Bron: esmmagazine.com