Buitenlandse handelscontacten vinden voortaan via een platform een leverancier van Belgische versproducten. VLAM vernieuwde daartoe volledig het exportplatform www.freshfrombelgium.com, dat 14 aparte productsites overkoepelt. Elke productsite vertrekt vanuit het verhaal van de betrokken sector en sluit zo beter aan op de specifieke interesses van de handel.
14 op een rij
Nieuw is dat de verschillende productgroepen hun eigen onafhankelijke platform binnen de koepel krijgen. Dat verhoogt de vindbaarheid in zoekmachines en zorgt er tevens voor dat elke site op maat kan opgebouwd worden volgens de relevante content per productgroep. Zo krijgt een inkoper of een journalist uit een bepaalde sector enkel die info die hem interesseert. Uiteraard legt VLAM via de koepel en via duidelijke links een brug tussen alle productgroepen. En de passie, het vakmanschap en de kwaliteit van onze producten lopen als een rode draad doorheen alle sites.
De verschillende sites vind je via de koepel www.freshfrombelgium.com of via de rechtstreekse adressen:
• www.belgianmeat.com
• www.belgianfinemeats.com
• www.belgianrabbitmeat.com
• www.belgianpoultry.com
• www.belgianeggs.com
• www.belgianfruitsandvegetables.com
• www.belgianpotatoes.com
• www.belgianpotatoproducts.com
• www.belgianseeds.com
• www.belgianorganicproducts.com
• www.belgianplants.com
• www.belgiandairy.com
• www.belgianfish.com
• www.belgianlivestock.com
Make-over
De nieuwe sites brengen elk van de VLAM-productgroepen op hun eigen manier tot leven. Via een modulair blokkensysteem kan elke site op maat opgebouwd worden zodat de content optimaal tot zijn recht komt.
De vertrouwde elementen van het vroegere platform behouden nog steeds een prominente plaats op de sites. Zo werd de centrale exporteursdatabank, waar aankopers een geschikte leverancier kunnen vinden, opnieuw geïntegreerd in de nieuwe sites. Verder vinden bezoekers er nog steeds het nieuws, achtergrondinformatie en een beurskalender.
Daarnaast zijn ook extra modules voorzien om de sectoren beter tot leven te brengen. Zo geven bedrijfsreportages voortaan een gezicht aan de sierteeltsector. Video’s bezorgen de buitenlandse contacten dan weer een inkijk in de productie en de productblokken zetten de belangrijkste toppers van enkele sectoren in de kijker.
"Een ideale mix dus om buitenlandse handelscontacten en journalisten een goed inzicht te geven in onze sectoren", aldus VLAM.
Polyglot
Wie aan export doet, moet meertalig denken. Daarom werden alle sites standaard in vier talen voorzien: Nederlands, Frans, Engels en Duits.
Bron: VLAM