CMI Orchard bereidt zich met zijn Daisy Girl Organics-merk voorop weer een uitzonderlijk jaar. De verwachting is dat de biologische productievan CMI Orchards dit jaar met maar liefst 67% zal toenemen ten opzichte vanvorig jaar en het bedrijf heeft ook plannen om het komende seizoen hun afzetuit te gaan breiden.
Volgens George Harter, vicevoorzitter marketing bij CMIOrchards blijft Daisy Girl een groot succes wat betreft de verkoop en afzet van de appelen. "Voor het derde jaar op rij is Daisy Girl het bestverkopende biologische appelmerk in de VS", vertelt Harter. "Dit laat zienhoeveel vertrouwen consumenten hebben in het Daisy Girl-merk en hoe loyaal ze aanons zijn."
"De biologische verkoop van het vorige seizoen, dat in juli2018 ten einde liep, was weer een groot succes voor het merk", voegt Hartertoe." Data van Nielsen toont aan dat de verkoop van Daisy Girl met maar liefst€4,9 miljoen, oftewel 23%, gegroeid is ten opzichte van het seizoen ervoor.Deze groei is uitzonderlijk, en dit het al het tweede jaar op rij dat het DaisyGirl-merk met meer dan 20% gegroeid is. De merkonderdelen van Daisy Girl, Kanzien Honeycrisp, staan hierbij bovenaan wat betreft de toename in afzet enverkoop.
Tijdens de PMA 2017 introduceerde Daisy Girl zijn opvallendeShip’n’Shop display, dat bovendien een zeer succesvol verkoopmiddel blijkt tezijn. "In het display passen 16 dozen biologisch fruit en is zeer gemakkelijkop te zetten,” vertelt Harter. “Ons tweezijdige display is een favoriet binnende industrie en heeft bijgedragen aan de toename in verkoop."
"We hebben onlangs een biologische campagne opgezet om deaandacht te vestigen op onze biologische merkappels, beschikbaar in de merkenAmbrosia, Kanzi, Kiku, Envy, en Smitten", legt Harter uit. "Opwww.cmiorganic.com staan de resultaten van een onderzoek naar de effectiviteit van CMI’s Ship’n’Shopdisplay. Een grote Amerikaanse retailer heeft een toename van 185% in verkoopwaargenomen dankzij ons display, en we zijn ervan overtuigd dat deze resultatendoor iedere retailer die onze Ship’n’Shop display gebruiken behaald kunnenworden."
De verkoop van CMI’s Daisy Girl laat zien dat consumenteneen voorkeur hebben voor de 0,9 kg zakken. Deze Daisy Girl-zakken zijnzes seizoenen geleden op de markt gebracht toen biologische appels nogvoornamelijk in 1,35 kg zakken beschikbaar waren. "De 0,9 kg zak van Daisy GirlGala is al drie seizoenen de nummer 1 op het gebied van biologische appelen inde VS, en het lijkt er niet op dat ze snel van hun troon gestoten zullenworden. Volgens data van Nielsen heeft Daisy Girl zes van de acht opbiologische 0,9 kg zakken in hun assortiment, waardoor de merkappels zeergeschikt zijn voor klanten die hun biologische bedrijf willen laten groeien",zegt Harter.
"De biologische appeloogst in Washington is net begonnen ende vooruitzichten voor het komende jaar zijn uitstekend", vertelt hij. "We hebbenons aantal biologische hectares uitgebreid, om zo te kunnen voldoen aan devraag. Het aantal retailers dat het Daisy Girl-merk verkoopt namelijk blijftgroeien, en data van Nielsen laat zien dat het aantal winkels in het 2017-18seizoen met 10% is toegenomen, wat het totaal aantal winkels dat het merkverkoopt nu op 13.648 brengt."
“We zijn ontzettend enthousiast over de grote mogelijkhedendie het komende seizoen zal brengen voor CMI, zoals een toename van 67% inbiologische productie, onze biologische reclamecampagne en het steedstoenemende aantal winkels dat het Daisy Girl-merk van CMI Orchards verkoopt,”zegt Harter. “We hebben de middelen om iedere retailer succesvol te maken, enwe zijn bezig om zeer interessante acties op te zetten om dit nieuwebiologische seizoen op de best mogelijke manier te beginnen.”
Bron: The Produce