Discountsupermarkt Aldi gaat in de Verenigde Staten nieuwe producten introduceren, waaronder veel natuurlijke voedingsmiddelen. Bestaande Aldi winkels - die meestal rond de 1100 m2 groot zijn - zullen daarnaast verbouwd worden zodat er bredere gangpaden ontstaan, er minder rommelige schappen zijn en er meer koelruimte gecreëerd wordt. De veranderingen zijn onderdeel van een initiatief dat in totaal 1,66 miljard euro zal kosten en die de supermarkten 'een moderne 'feel' en 'wat meer ruimte' moeten gaan geven.
"Het succes van onze winkeluitbreidingen en verbouwingen hebben ons de mogelijkheid gegeven om nieuwe producten te selecteren en te introduceren. Deze passen bij de vraag van onze klanten naar meer verse producten, zoals biologisch vlees, salades, gesneden fruit en speciale kazen", zo vertelt Jason Hart, de directeur van ALDI U.S.
"We weten dat mensen een druk leven hebben, en daarom maken we het nog gemakkelijker voor hen om alles op hun boodschappenlijstje bij Aldi te halen, en tegelijkertijd geld te besparen", voegt Hart toe.
Productuitbreiding
Aldi zegt dat het van plan is om zijn assortiment van natuurlijke, verse en biologische voeding met 40% uit te breiden. De producten die worden toegevoegd vallen over het algemeen onder één van de volgende categorieën: vers en gezond, gemak en must-have producten.
Onder de nieuwe producten zijn meer vers vlees, een uitgebreid aanbod van groenten en fruit, een nieuwe lijn van vegetarische en veganistische producten, meer gebakken producten en alternatieve melksoorten. Consumenten kunnen ook bij de winkel terecht voor meer gemakkelijk te bereiden maaltijden, waaronder quinoa bowls en premium pastasauzen.
Als de uitbreiding van Aldi voltooid is, zal 20% van de producten in iedere Aldi nieuw zijn, vergeleken met een jaar geleden. De Duitse supermarktketen liet weten dat het tegen eind 2022 2500 winkels in de VS wil hebben - op dit moment zijn dit er nog 1800.
Aldi's focus op verse en biologische producten kan de keten helpen in de concurrentiestrijd met high-end retailers. Diane Sheehan, een analist bij Kantar Consulting, liet weten dat "iedereen tegenwoordig goede deals verwacht op kwaliteitsproducten" en dat "high-end retailers Aldi blijven onderschatten met nadelige gevolgen voor henzelf".
Bron: Consumer Affairs (Sarah D. Young)