"Consument koopt biologisch in meerdere kanalen"
De CEO liet ook in een grafiek zien dat het aandeel van de biologische winkels daalt in landen waar de biologische markt hard groeit. Christophe: "Ik ben een sterke voorstander van biologische winkels, maar de consument koopt de bio-producten inmiddels in meerdere kanalen. In de landen waar de bio-markt het grootste is, wordt het merendeel van de bio-producten in de supermarkten verkocht. Of we het nou leuk vinden of niet, mensen gaan nu eenmaal eerder naar Albert Heijn dan naar Ekoplaza. Ik ben zelf echt fan van Ekoplaza en andere natuurvoedingswinkels, maar deze trend zet waarschijnlijk nog verder door. Dit is echt een fundamentele ontwikkeling die we binnen Wessanen zien."
Volgens de CEO zou het ideaal zijn wanneer de bio-consumptie overal naar gemiddeld 20 procent zou kunnen groeien. "Dan loopt de rest van de wereld meteen ook minder risico", aldus Christophe. Hij vertelde in zijn presentatie ook hoe Wessanen een visie voor duurzaamheid wil definiëren die verder gaat dan biologisch. Hij benadrukte tevens dat Wessanen zich wil onderscheiden met hun bio-producten. "Wij geloven dat het onze taak is om ons product te differentiëren. Het is aan ons om een beter product te bieden."
De BioBorrel vond plaats in Pakhuis De Zwijger (Amsterdam). Er waren zo'n tachtig aanwezigen.
Voor meer informatie: www.wessanen.com