Tholen - Net als de afgelopen EK's en WK's voetbal heeft Eosta weer speciale WK-verpakking gemaakt met de biologische tomaatjes van Frank de Koning uit Brielle in de kleuren van de nationale teams. "Een actie met oranje tomaatjes was dit jaar helaas niet aan de orde vanwege de afwezigheid van het Nederlands Elftal, maar de verpakking zwarte, rode en gele tomaten doen het in Duitsland erg goed. Onze klanten Alnatura en Bio Company zetten er vol op in", vertelt duurzaamheidsmanager Michaël Wilde.
"Frank de Koning heeft wel zeventien verschillende tomatensoorten staan, dus we kunnen altijd een beetje spelen met de soorten die we verpakken. We hopen daarom nu maar dat Duitsland lang in het toernooi blijft. Al zouden we met deze kleuren altijd nog over kunnen schakelen op een Belgische klant. Zweden is voor ons een erg belangrijke markt, maar blauwe tomaatjes hebben we helaas nog niet", lacht Michaël. De actie loopt als een trein. "We verkopen aanzienlijk meer tomaten. Ik had verwacht dat bioconsumenten daar iets minder gevoelig voor waren, maar blijkbaar is men ook buiten Nederland tijdens voetbalkampioenschappen zo gek als een deur."
Nieuw dit jaar is dat de dat de verpakking is gemaakt van suikerriet en de folie van bio-plastic. "Het afgelopen jaar is er een enorme tegenbeweging tegen het gebruik van de plastic verpakkingen op gang gekomen. Daarom ben ik blij dat we daar ook met deze verpakkingen een duurzaam antwoord op hebben, passend bij de gedachte van biologische teelt", aldus Michaël. Van de WK-actie zijn de Duitse biologische consumenten in elk geval gecharmeerd."
Voor meer informatie:
Michaël WildeEosta
Transportweg 7
Tel: +31 180 635563
[email protected]
www.eosta.com