Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour België lanceert de eerste automatische Food drive

Carrefour België lanceert de eerste volledig geautomatiseerde drive, een primeur in de Belgische retailmarkt. De voordelen hiervan zijn dat de drive dichter bij de klant komt te staan en dat hij 7 dagen op 7 beschikbaar is. Bovendien betaalt de klant via de Bancontact of homebanking app. Met de tijdelijke sluiting van Hypermarkt Carrefour van Mont-Saint-Jean wilde Carrefour België haar klanten een optimale service blijven bieden tijdens de transformatiewerken van de winkel.



De drive bestaat uit een muur van metalen kastjes, waarvan een deel gekoeld is, zodat er zowel droge voeding als verse producten in kunnen worden bewaard. In totaal kunnen er ongeveer 50 bestellingen per dag worden afgehaald.

Afhaling 7/7

Terwijl meer en meer klanten hun boodschappen online willen doen, vrezen sommigen de tijdslots niet te kunnen respecteren. De volledig geautomatiseerde drive is het antwoord op die bezorgdheid.

Hoe werkt het?

De klant surft naar carrefour.eu/waterloo en kiest uit de 17.500 beschikbare referenties en het hele assortiment van lokale producten om zijn bestelling te plaatsen. Bij het afsluiten van zijn bestelling heeft hij de keuze tussen twee afhaalperiodes:
- De volgende dag tussen 11u en 15u
- De volgende dag tussen 16u en 23u In de praktijk kan de klant zijn bestelling zelfs na 23 uur afhalen.

De bestellingen, die op vrijdag worden geplaatst, met afhaling op zaterdag van 16u tot 23u, kunnen ook op zondag worden opgenomen. Bestellingen die op zaterdag worden geplaatst, zijn vanaf maandag beschikbaar.

Drive 2.0

Zodra de bestelling is geregistreerd, wordt ze voorbereid en – afhankelijk of ze alleen uit droge voeding of verse producten, of een combinatie ervan bestaat – in een of meerdere kastjes van de automatische drive geplaatst. Wanneer de klant zijn bestelling tijdens het gekozen tijdslot komt afhalen, identificeert hij zich met de code die hij per sms heeft gekregen. Vervolgens scant hij de QR-code die op het scherm verschijnt en betaalt hij via de Bancontact of homebanking app.

Zodra de bestelling is betaald, worden de deuren van de kastjes geopend en vertrekt de klant met zijn boodschappen. Hij ontvangt ook de details van zijn bestelling en zijn ticket. Met de automatische drive behoren de meldpalen, de betaling via bankkaarten en verloren tijd tot het verleden. Alles is automatisch, snel, praktisch, veilig en comfortabel.

Op maat voor Carrefour

De geautomatiseerde drive is speciaal voor Carrefour België ontworpen door de koelspecialist, die zijn winkels gewoonlijk uitrust. De 'muur' van kastjes kan door een vrachtwagen dichter bij de klant worden geplaatst. In Mont-Saint-Jean is deze pop-up drive op de parking van de winkel geplaatst. Klanten kunnen de eerste bestellingen vanaf 7 mei afhalen. Alle bestellingen, die er tot 1 september zullen geplaatst worden, zullen van een korting van 5% genieten.

Carrefour België telt vandaag 193 drive afhaalpunten en heeft de intentie er dit jaar nog meer dan 50 te openen.

Bron: Carrefour
Publicatiedatum: