Vernieuwd merk moet meer opvallen in het supermarktschap
"Rico Verhoeven lijkt gouden zet voor Zonnatura"
De stare down tussen Jeroen en Rico.
Hij geeft aan dat er bewust voor is gekozen om de krachten te bundelen met de kickboxer. "Rico heeft heel veel met gezonde voeding. Hij eet heel schoon en bio-producten zijn daar onderdeel van. Voordat wij met hem in contact kwamen dronk hij al Zonnatura-thee en onze ontbijtgranen." Bij de vernieuwing van het merk is volgens Jeroen met verschillende aspecten rekening gehouden. "We wilden Zonnatura moderner en lekkerder maken en tegelijkertijd het nieuwe assortiment laten zien. Door Rico te betrekken verrassen we en hierdoor komt de boodschap extra goed over."
In eerste instantie staat de nieuwe volkoren muesli met pure chocolade centraal. Hier zal het echter niet bij blijven. "We komen ook nog met nieuwe tussendoorrepen, theeën, groentespreads en plantaardige dranken. In de meeste categorieën komen door het jaar heen dus nieuwe producten bij."
De nieuwe verpakking.
Ook de verpakkingen zijn vernieuwd. "De komende maanden stromen de nieuwe verpakkingen in. Voor het eind van de zomer zal alles om zijn. Voor de nieuwe look hebben we op het moderne aspect gefocust en op het feit dat we het lekkerder willen maken. En we zijn gegaan voor een meer opvallende look die goed bij het merk past. Daardoor zullen onze producten er nog meer uitspringen in de supermarktschappen. De look is over alle verpakkingen heen hetzelfde. Dit vergroot de herkenbaarheid. De zon staat nu aan de bovenkant van de verpakking en schijnt zijn zonnestralen op het merk en de ingrediënten. De inbreng van de zon en natuur willen we hiermee onderstrepen."
Een beeld uit de tv-commercial met Rico Verhoeven.
Afgelopen woensdag is de pop-up store Sunny's Breakfast Bar in Amsterdam officieel geopend. Gedurende drie weken worden daar onder leiding van influencer Nina Pierson gezonde Muesli Bowls verkocht. En wie weet blijft hij nog wel langer open. Jeroen: "Als het heel goed gaat en iemand de winkel langer draaiende wil houden. Dan is dat zeker een optie."
De Sunny's Breakfast Bar.
Waar is Jeroen het meest trots op in het hele proces? "We hebben het geluk dat we de juiste persoon op het juiste moment bij het merk betrokken hebben. Zonnatura krijgt hiermee gigantisch goede publiciteit. Echt 99% van de reacties is heel positief. Het lijkt allemaal precies te passen en dat is wel heel gaaf."
Voor meer informatie:
Jeroen Mustert
Wessanen
Hoogoorddreef 5
1101 BA Amsterdam
020 3122118
[email protected]
www.wessanen.com