Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Vlaamse budget voor tv-spotjes over bio: €0,-
De Belgische fruitsector voert veel promotie in het buitenland om andere markten aan te boren, als gevolg van het Russische importverbod. In het thuisland werd op de openbare omroep echter nog geen euro uitgegeven aan tv-spotjes ter promotie van (biologische) groenten en fruit. En dat terwijl de vlees-, zuivel-, brood- en bierbranche voor enkele tonnen tot miljoenen waren vertegenwoordigd. Voedingsexpert Patrick Mullie spreekt over "weggesmeten geld". Hij krijgt navolging van Vlaams parlementslid Hermes Sanctorum, die stelt dat de huidige begroting totaal niet overeenstemt met het algemeen belang.
Het Vlaamse budget voor tv-spotjes op de openbare omroep in 2016, zag er als volgt uit: