Keurmerken Biologisch, ASC, MSC, Beter Leven en Fairtrade starten promotiecampagne
Voedselkeurmerken bundelen krachten
De vijf keurmerkorganisaties vinden elkaar in overlappende doelstelling en doelgroep. Zij staan voor een betere wereld voor mens, dier en natuur. Om dit te realiseren stimuleren de organisaties supermarkten om het aanbod gecertificeerde producten te vergroten, zodat het de consument makkelijker wordt gemaakt om deze producten te kopen.
Al meerdere jaren organiseren de vijf keurmerkorganisaties, afzonderlijk van elkaar, in september en oktober landelijke promotieweken, namelijk: de Bio10daagse, Bewuste Visweek, Beter Leven Week en Fairtrade Week. In deze weken staan de producten, die deze organisaties certificeren, centraal in de supermarkt.
In de overkoepelende campagne introduceren de organisaties het personage Debbie Duurzaam. In vier korte filmpjes omarmt zij producenten en hun duurzame producten, zoals biologische wortels, duurzame schol en verantwoorde zalm, 3 sterren Beter Leven kip en Fairtrade bananen. Met de start van de Bio10daagse op 15 september zullen de filmpjes stapsgewijs tot 6 november via online kanalen worden verspreid.
Bron: Bionext