Iconisch product
Skin Food werd ontwikkeld in 1926. Het is één van Weleda's oudste producten en behoort tot het erfgoed van het bedrijf. Mischa van der Geest, Product Specialist: "We zijn er bijzonder trots op dat een formule die bijna een eeuw geleden werd ontwikkeld nog steeds perfect werkt. Deze multifunctionele crème vormt echt de essentie van ons merk: waardevolle ingrediënten, recht uit de natuur, die werden samengesteld op basis van wetenschappelijke inzichten met een voedende, helende werking als resultaat. Niet voor niets werd Skin Food al met heel wat internationale awards bekroond."Voeding voor je huid
Skin Food werd pas twee jaar geleden bekend bij het grote publiek. In 2014 besloot Weleda Benelux om te kiezen voor de naam 'Skin Food'. Mischa van der Geest: "Deze naam dekt prima de lading want de crème is letterlijk voeding voor je huid. Van top tot teen en voor het hele gezin. Dat ook consumenten er zo over denken bleek al snel uit de fors stijgende verkoopcijfers." De naam was overigens niet helemaal nieuw. In de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk heette de crème altijd al Skin Food. Daar is het één van de best verkopende producten.Favoriet van celebs en visagisten
Celebs als Victoria Beckham, Adele, Rihanna, Brooke Shields, Demi Moore en Helena Christensen (en de lijst gaat eindeloos door…) zijn al jaren fan van Skin Food. Hun huid krijgt veel te verduren en kan dus alle extra hulp gebruiken. Ook heel watmake-up artists gebruiken Skin Food om die reden. Make-up artist Lydia le Loux: "Volgens de modellen die ik maquilleer voelt Skin Food erg fi jn aan op de huid. Je voelt de foundation niet zitten. Bovendien heeft deze crème een heerlijke geur.
Zelf gebruik ik Skin Food graag voor de geweldige glow die het product in combinatie met make-up geeft."
Skin Food is beschikbaar in 30 ml (5,49 euro) en 75 ml (9,99 euro). Net als de andere producten van Weleda is Skin Food NATRUE-gecertificeerd, en draagt het internationale keurmerk voor natuur- en bio-cosmetica.
Voor meer informatie: www.weleda.nl