Groente en fruit
Tijdens Lidl's Bioweek kunnen klanten kennismaken met verschillende nieuwe biologische producten, variƫrend van groentesappen, koffiebonen en speltmeel tot koudgeperste lijnzaadolie en muesli. De groente- en fruitafdeling wordt ook uitgebreid met jaarrond- en seizoensproducten, zoals bloemkool, avocado, pastinaak en pompoen. Daarmee verdubbeld de supermarkt haar biologische AGF-producten. De producten zijn uit verschillende landen afkomstig, waaronder natuurlijk uit Nederland. Op alle producten staat het Europees biologisch keurmerk, dat garandeert dat aan de EU-regels voor biologische landbouw wordt voldaan.Veel te winnen
Het marktaandeel van biologische producten klom in 2015 tot zo'n 4%. Het groeit maar is relatief laag in vergelijking met bijvoorbeeld landen als Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Daar is het aandeel al 10 tot 15%. Christine Braun, woordvoerder van Lidl: "Er valt dus nog veel te winnen. De consument staat er voor open en ontvangt steeds meer positieve signalen. En het aanbod wordt ook breder en gevarieerder. Als discounter zijn wij bij uitstek in staat om de keuze voor biologisch nu betaalbaar te maken voor grote groepen klanten. Biologisch verdient een nieuwe impuls, dat is onze inzet met de Bioweek."Klant beslist mee
Het biologische assortiment van Lidl zal in de komende tijd 'meebewegen' met de voorkeuren van de Lidl klanten. Waar mogelijk krijgen de meest gevraagde producten tijdens de Bioweek later een vaste plaats in het schap. Christine: "De voorkeuren van onze klanten vertalen we door naar ons assortiment. De klant beslist mee, dit geldt voor biologisch net als voor de andere onderdelen van ons assortiment."Voor meer informatie: www.lidl.nl