Met de uitbreiding van het biologisch groen geeft Intratuin haar biologische assortiment een flinke impuls. "Groen is ons aanbod, maar ook onze bijdrage aan een betere wereld. Wij willen zuinig zijn, op de wereld om ons heen, en op elkaar. Alles wat we doen, begint met groen en daarin wegen we continu af of het anders kan; efficiënter, minder belastend en gezonder", vertelt algemeen directeur Peter Paul Kleinbussink. "Daarom is het eigenlijk vanzelfsprekend dat we met een biologische plantenlijn komen. Boven op ons brede groenassortiment bieden we onze klanten nu ook de keuze tussen duurzaam gekweekte planten en biologische planten. We zijn erg trots op deze aanvulling. Hiermee maken we biologische planten voor alle groenliefhebbers bereikbaar. Dat is écht Intratuin. Het biologisch groenassortiment wordt het komende jaar nog verder uitgebreid. Zo kan de klant ieder seizoen genieten van biologische bloeiers en voorzien we het hele jaar in de behoefte van onze klant."
Bij het BIO-concept hoort ook een duidelijk verhaal. Planten worden in eerste instantie beoordeeld op hun uiterlijk. Kleinbussink: "Wij moeten uitleggen waarom onze biologische rozen een meerwaarde hebben. Dat men een natuurlijke bestrijder als een sluipwespje kan aantreffen om een aanwezig bladluisje te bestrijden. Daardoor hoeft de plant niet met gewasbeschermingsmiddelen behandeld te worden. Als de klant zo'n roos koopt, neemt-ie feite een heel ecosysteem mee naar huis. We zijn dus heel erg benieuwd hoe de klant er op reageert."
Een product mag niet zomaar biologisch genoemd worden. Skal, een onafhankelijke, door de overheid aangewezen controle-instantie, houdt hier toezicht op. Alleen kwekers die bij Skal zijn geregistreerd en gecertificeerd, mogen het Europese biologische keurmerk en/of het EKO-keurmerk voeren. In Nederland geldt dat voor enkele tientallen kwekers en zaadhandels die aan particulieren leveren. Veel kwekers volgen de biologische ontwikkelingen op de voet met veel belangstelling.
Over Intratuin
Intratuin is een organisatie, waarin praktijkervaring en specialistische kennis elkaar versterken. Een hechte band van samenwerkende ondernemers en beroepskrachten. De Intratuin formule bestaat 35 jaar en heeft 59 franchisevestigingen, waarvan vijf in België en drie in Duitsland. Intratuin is marktleider in Nederland, met een naamsbekendheid van bijna honderd procent. Alle vestigingen kenmerken zich door een warme en uitnodigende sfeer. Tegelijkertijd is Intratuin een professionele en dynamische organisatie, met een duidelijke ambitie: toonaangevend en gedreven marktleider zijn én blijven. Door zichzelf op heldere en daadkrachtige wijze in de markt te positioneren, maar ook door snel en slagvaardig in te spelen op de ontwikkelingen.Voor meer informatie: www.intratuin.nl