Eind vorig jaar introduceerde Udea het eigen natuurlijk gecertificeerde cosmeticamerk Botanique. "Vanuit de gedachte om kwalitatieve natuurlijke cosmetica nog bereikbaarder te maken hebben we dit merk eind vorig jaar succesvol geïntroduceerd. Het is zowel kwalitatief als qua uitstraling een prachtig merk. Botanique voldoet aan de nieuwste voorwaarde die we bij Udea aan ons cosmetica assortiment stellen: 'zero plastics inside', dus zonder micro- en nanoplastics. Het assortiment bestaat uit 23 effectieve BDIH gecertificeerde producten voor dagelijks gebruik."
Exclusief verkrijgbaar
Botanique is, net als alle private labels van Udea, exclusief voor natuurvoedingswinkels en bio-supers verkrijgbaar. De producten liggen dus niet bij reguliere supermarkten. "Bij Udea ondernemen we met positieve energie samen met onze klanten in biologisch. Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat we met hen meedenken om de concurrentiepositie te ondersteunen. Daarom willen wij onze klanten te allen tijde een assortiment bieden waarmee zij zich kunnen blijven onderscheiden. Ons nieuwste merk is hier een uitstekend voorbeeld van."Het nieuwste merk is Your Organic Nature. Met bijna 200 producten is dit qua assortiment het grootste private label van Udea. "De merknaam verklapt dat eigenlijk al. Het staat voor 'jouw biologische gewoonte'. Gezien het aantal producten is Your Organic Nature een merk dat iedereen in zijn kast kan hebben staan." Het merk biedt producten in onder andere de productgroepen sappen, melen, crackers, ontbijtgranen, fruitbeleg, pizza's, bouillons, soepen, noten, zaden en rijst. Er worden nog regelmatig nieuwe producten aan het assortiment toegevoegd. "We zitten inderdaad niet stil. Onlangs hebben we alternatief gezoete granola's geïntroduceerd en er komen ook snackrozijntjes, oliën, zuidvruchten, ontbijtkoekrepen en met agave gezoete aanmaaklimonades aan."
Onderscheidend
De vrolijke paarse verpakkingen vallen op. Danny legt uit: "Deze kleur is om verschillende redenen gekozen, maar de belangrijkste reden is het onderscheidend vermogen in het schap. Dit heeft de nodige aantrekkingskracht op de consument. Het gebruik van illustraties doet daar nog een schepje bovenop." Zo staat er een compleet merk. "Dat klopt eigenlijk ook wel. Er staat een breed assortiment met een onderscheidend vermogen en aantrekkelijke marges voor de winkelier. Het zijn daarnaast lekkere producten met de juiste ingrediënten van betrouwbare biologische kwaliteit. En dat met een uitstraling die van ieder 'tafeldek-momentje' een feestje maakt. Het heeft de potentie om de biologische gewoonte van ieder gezin te worden."Tijdelijke inkoopactie
Tijdelijk kunnen winkeliers profiteren van een aantrekkelijke inkoopactie. "Om de snelle opnamebereidheid te belonen, bieden we bij bestelling vanaf 10 verschillende producten 10 procent inkoopkorting. Om de verkoop te stimuleren ondersteunen wij de winkeliers daarnaast met promotiematerialen. Deze zijn op aanvraag bij ons beschikbaar."Deze actie loopt van 7 tot en met 19 juli 2015. Neem hiervoor contact op met één van Udea's vaste verkopers, via 0413 256700 of [email protected].