Wat is een goede marketing voor biologisch in 2020? Biologisch groeit door en is al lang geen hype meer. Supermarkten zonder biologisch op het schap zijn ondenkbaar. Alle sociale klassen kopen biologisch. Ook de nieuwe distributiekanalen voeren biologische assortimenten. Biologisch en ook biologische merken krijgen steeds meer een plek in het brein van de consument. Een nieuwe fase in de marketing van biologisch is aangebroken. De Bio Retail Academy gaat hier dinsdag 23 juni dieper op in. Sprekers vanuit onder meer Albert Heijn, Beebox, Natuur & Milieu, IRI en SMB geven hun visie op het thema.
Jelka Molenaar, marketingmanager bij Albert Heijn, zal onder andere vertellen over de transitie van AH puur & eerlijk naar AH biologisch. Beebox komt vertellen wie ze is en wat ze doet. En over hoe Beebox zich onderscheidt in het nieuwe kanaal van de maaltijdboxen. Natuur & Milieu vertelt over waarom zij vindt dat verdere verduurzaming van voedselketens nodig is en wat de rol hierin van biologisch zou kunnen zijn. Ook vertelt N&M over de nieuwe Eco Rating (5 sterren) voor verpakkingen.
Deelnemers krijgen de meest actuele marktcijfers (IRI) voor biologische voeding in het supermarktkanaal, zowel totaal als per productgroep. Insights op basis van deze data en insights uit categorie analyses worden zoals gebruikelijk in het ochtend deel van de BRA gepresenteerd in combinatie met best practices. Alleen deze data en insights maken deelname, qua kosten en baten, al een aantrekkelijke investering.
Voor wie
De dag is bedoeld voor professionals die betrokken zijn bij de biologische sector of daar interesse in hebben, bijvoorbeeld categoriemanagers, inkopers, unitmanagers, accountmanagers, productmanagers, marketeers, duurzaamheidsmanagers, commercieel managers, et cetera. Van retailer tot producent, dienstverlener of belangenbehartiger. Gegeven deze diverse samenstelling en een interessante mix van nieuwkomers en ervaren rotten is de BRA ook een efficiƫnt platform om uw netwerk uit te breiden en te onderhouden.Klik hier voor de volledige uitnodiging. Aanmelden kan via deze link.
Voor nadere informatie kan je contact opnemen met Natasja Stam.