Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Bewuste consument het haasje met Pasen'

Meer dan 90 procent van de ei- en vleesaanbiedingen in het paasassortiment van de supermarkten heeft geen welzijnskeurmerk. Dit blijkt uit een analyse van Wakker Dier over 427 vlees-, vega- en eiproducten in de paas- en weekfolder van de 13 grootste supermarkten. Van de 167 vleesaanbiedingen voor de gourmet heeft 98 procent geen welzijnskeurmerk. Dit is bijvoorbeeld gewoon plofkip of industrievarken. Slechts drie gourmetaanbiedingen zijn biologisch, vijf vegetarisch. Bij de 72 vleeswarenaanbiedingen is er slechts één te vinden met het Beter Leven keurmerk.

Het traditionele eieren zoeken met Pasen wordt voor de bewuste consument helemaal moeilijk gemaakt. Supermarkten hebben als folderaanbieding alleen geverfde paaseieren van kippen die nooit buiten komen.

Klik hier voor meer informatie.
Publicatiedatum: