Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
'Bewuste consument het haasje met Pasen'
Meer dan 90 procent van de ei- en vleesaanbiedingen in het paasassortiment van de supermarkten heeft geen welzijnskeurmerk. Dit blijkt uit een analyse van Wakker Dier over 427 vlees-, vega- en eiproducten in de paas- en weekfolder van de 13 grootste supermarkten. Van de 167 vleesaanbiedingen voor de gourmet heeft 98 procent geen welzijnskeurmerk. Dit is bijvoorbeeld gewoon plofkip of industrievarken. Slechts drie gourmetaanbiedingen zijn biologisch, vijf vegetarisch. Bij de 72 vleeswarenaanbiedingen is er slechts één te vinden met het Beter Leven keurmerk.
Het traditionele eieren zoeken met Pasen wordt voor de bewuste consument helemaal moeilijk gemaakt. Supermarkten hebben als folderaanbieding alleen geverfde paaseieren van kippen die nooit buiten komen.