In 2013 nam de verkoop van biologische AGF voor binnenlandse consumptie volgens L'Agence Bio toe met 9%. Bijna de helft van de Fransen eet minimaal één keer per maand biologische AGF. "De markt groeit structureel met een gemiddelde van 10% per jaar in de periode 1999-2005. In 2006 versnelde de groei en in de periode 2007-2012 heeft de markt zich verdubbeld." Op dit moment groeit de markt met 9%. De groei gaat dus iets langzamer.
In 2012-2013 was het groeipercentage van inkomsten het hoogst voor de directe verkoop (17,2%), de middenstand (12,4%) en speciaalzaken (12,4%). In de biologische groenten- en fruitsector wordt 42% van de producten verkocht in speciaalzaken (gevolgd door 30% in supermarkten en 27% door directe verkoop). "De directe verkoop heeft zich vooral in de wijnsector en de AGF-sector ontwikkeld. Het groeipercentage ligt hier veel hoger dan voor de verkoop van vlees, kaas en andere zuivelproducten," aldus Agence Bio.