Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Erik Does, EkoPlaza: "Brede waardering voor onze investeringen in duurzaamheid"

Tholen - EkoPlaza is afgelopen vrijdag (22 november) voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot het 'Duurzaamste Merk van Nederland'. Deze verkiezing werd wederom georganiseerd door de website Allesduurzaam.nl. De jury roemde het feit dat EkoPlaza zich als het gaat om duurzaamheid op de hele 'keten' en dat EkoPlaza door haar omvang en spreiding over Nederland een steeds grotere impact heeft.

Erik Does, algemeen directeur van Udea en EkoPlaza, nam de prijs in ontvangst in het EkoPlaza-vestiging in Delft. Maandagochtend gaf hij aan dat de prijs een mooie beloning is voor al het harde werken. "We hebben een rapport meegekregen met daarin de opmerkingen van de consumenten. Dat biedt een mooie onderbouwing voor deze winst. Eén van de consumenten omschreef EkoPlaza zelfs als een 'Supermarkt 2.0.'. Dat vinden wij een heel mooi compliment."


Erik Does, algemeen directeur Ekoplaza, Rina van der Stok, filiaalmanager Delft, Erik-Jan van den Brink, commercieel directeur EkoPlaza en Gea Boessenkool, directeur Allesduurzaam.nl.

Erik geeft aan dat er vorig jaar vooral veel waardering was voor het neerzetten van de EkoPlaza-keten en dat het afgelopen jaar echt de volgende stap is gezet. "Dit keer is meer gekeken naar de algehele ontwikkeling van onze keten. De transparantie waar we voor staan wordt erg gewaardeerd. Ook is dit de eerste keer dat we een brede waardering krijgen voor het feit dat we volop investeren in duurzaamheid, bijvoorbeeld door elektrische laadpunten bij onze Amsterdamse vestigingen te installeren en zonnepanelen op de daken van de winkels. Het is mooi om te merken dat consumenten dit ook herkennen en waarderen."

De algemeen directeur geeft verder aan dat uit het rapport blijkt dat de consumenten veel waardering hebben voor de kennis van de medewerkers en de persoonlijke betrokkenheid die ze tonen.

Voor meer informatie: [email protected]