Omzetdaling Wessanen, bio-merken presteren wel goed
Piet Hein Merckens, CEO van Royal Wessanen, licht toe: "Hoewel de Europese werkloosheid blijft groeien en het consumentenvertrouwen nog steeds vrij laag is, zijn we getuige geweest van vroege tekenen van herstel. Dit is terug te zien in de groei van de wereldhandel en de lagere inflatie. Tegelijkertijd worden we aangemoedigd door de positieve ontwikkelingen voor een gezonde, duurzame voeding, zoals biologische, natuurlijke, glutenvrije en fairtrade producten."
"De overgrote meerderheid van onze belangrijkste merken en categorieën hebben geprofiteerd van de voortdurende trend bij consumenten om gezonder te leven en het groeiende bewustzijn over de impact op onze planeet. We hebben in promotiecampagnes geïnvesteerd voor merken als Bjorg, Bonneterre, Clipper, Whole Earth en Zonnatura."
"Ik ben erg blij om te concluderen dat alle onderdelen van ons reorganisatieprogramma Wessanen 2015 grotendeels zijn afgerond. We liggen volledig op schema om de kostenbesparingen van 15 miljoen euro per jaar vanaf 2014 te bereiken. We hebben sterke vooruitgang geboekt, het bedrijf is meer gericht en geïntegreerd, waardoor we ons kunnen richten op het aanbieden van gezondere voeding voor gezondere mensen op een gezondere planeet."
Klik hier voor meer informatie.