De Grote Hamersma nu ook op z'n Frans
De lezers van Le Grand Hamersma kunnen de gids gebruiken voor hun wijninkopen in eigen land, maar ze kunnen ook een heuse Tour de France maken langs de wijngebieden door Hamersma's leukste logeeradressen, restaurants en andere wijnadresjes te raadplegen.
Het boek is tot stand gekomen in opdracht van France Agrimer, de landelijke organisatie ter promotie van Franse landbouwproducten. France Agrimer voert de campagne 'Wijnen met Stijl' in zeven Europese landen waaronder Nederland. De nadruk bij deze campagne ligt op de veelzijdigheid van Franse wijnen. Elk wijngebied produceert een andere wijnstijl en binnen een streek zijn er meerdere wijnstijlen te proeven. Zo kan elke consument wel een wijn vinden die bij zijn/haar smaak, budget en levensstijl past. Om het de consument iets makkelijker te maken hebben zes Europese wijnexperts, in samenwerking met France Agrimer, vier wijnstijlen gedefinieerd die bij vier hedendaagse Europese levensstijlen aansluiten. Zo wordt champagne geassocieerd met glamour en prestige terwijl de wijnen uit het zuidwesten van Frankrijk (bijvoorbeeld uit Bergerac) eerder staan voor een authentieke levensstijl.
Le Grand Hamersma is een paperback in full colour (formaat 14x21 centimeter) en telt 160 pagina's. Het boek is uitgegeven door uitgeverij Nieuw Amsterdam in een oplage van 10.000 exemplaren. De gids is niet te koop, maar wordt uitsluitend gebruikt ter promotie van Franse wijnen op de Nederlandse markt door het marketingbureau Sopexa. Zo wordt Le Grand Hamersma onder andere verspreid middels een actie bij 56 winkels van De Kaaspecialist en Zuivelland en via lezersacties. Op de Margriet Winter Fair van 16 tot en met 22 november zal Harold Hamersma dagelijks 3 masterclasses geven (in totaal 21) en alle deelnemers zullen ook een exemplaar ontvangen.
Voor meer informatie: www.sopexa.nl