VS: Grote merken moeten voorzichtig zijn met betreden bio-markt
Toch blijkt uit een nieuwe studie van de Hartman Group dat consumenten niet bereid zijn om meer te betalen voor biologische producten en dat de consument de toetreding van een aantal reguliere merken tot de biologische markt als verdacht zien.
Uit het onderzoek van de Hartman Group bleek dat veel van de consumenten niet zeker weten of grote merken wel op de juiste manier met de biologische producten omgaan. Toch zijn veel consumenten er van overtuigd dat de prijzen voor bio-producten alleen omlaag kunnen gaan wanneer grote spelers de markt betreden.
Biologische wordt steeds meer mainstream. met 36 procent van de Amerikanen die tenminste 1 keer per maand bio-producten kopen. Wel moeten grote merken de bio-markt voorzichtig benaderen, zegt Amy Sousa van Hartman Group. "De groei van biologisch junkfood zorgt voor een vervaging van de link tussen gezond en biologisch. Consumenten zijn inmiddels minder geneigd om een product als gezond te zien enkel omdat het voorzien is van een biologisch label."
Volgens haar verliest de bio-certificering haar aantrekkelijkheid wanneer het gaat om producten vol met suiker of vage ingrediƫnten.
Bron: Foodnavigator-USA