Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zwitsers willen vooral dat groente en fruit biologisch is

Volgens een onderzoek van Coop willen Zwitserse consumenten dat vooral de groenten en fruit die ze kopen biologisch zijn. Coop vroeg zich af voor welke producten de consument zich vaker tot de biologische sector wendt. Vooral voor de aankoop van groenten en fruit lijkt de bio-werkwijze een belangrijke rol te spelen. Vijfenzestig procent gaf aan bij de aankoop van groenten en fruit daarop te letten. Vlees en gevogelte staat met 55 procent op de tweede plaats, zuivelproducten met 40 procent op de derde plaats. In de wijn speelt de bio-landbouwmethode slechts een kleine rol: 15 procent van de deelnemers zei dat biologische landbouw belangrijk is in de aankoopbeslissing.

Dit onderzoek is nu voor de vierde keer uitgevoerd, het belang van de bio-werkwijze is in die periode voor verschillende productgroepen veranderd. Het belang van de bio-oorsprong van groenten en fruit heeft sinds 2009 bijvoorbeeld weinig in belang verloren. Voor vlees, gevogelte en zuivel neigt de trend sinds 2010 meer richting biologisch, terwijl biologisch brood en bio-textiel door de jaren heen aan betekenis hebben verloren.

Binnen het onderzoek is ook een verschil waargenomen tussen Duitstalige Zwitsers en respondenten uit West-Zwitserland. Waren het een paar jaar geleden voornamelijk consumenten in het Duitstalige deel van Zwitserland die bio-producten kochten, dit is nu veranderd. In alle onderzochte productgroepen overtroffen de respondenten uit West-Zwitersland de respondenten uit het Duitstalige deel van Zwitserland op het gebied van bio-affiniteit.

Voor meer informatie: www.coopzeitung.ch

Bron: Gabot.de
Publicatiedatum: