Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Duurzame vis: MSC-keurmerk steeds bekender
De Nederlandse consument raakt steeds bekender met duurzame vis en heeft het behoud van de wereldzeeën hoog in het vaandel staan. Volgens onafhankelijk onderzoek kent inmiddels 44 procent van de viskopers het keurmerk van de Marine Stewardship Council - dat is 10 procent meer dan in 2011. Ook slaagt 26 procent van de ondervraagden daarin het blauwe MSC-keurmerk zonder bijbehorende tekst in eigen woorden correct te omschrijven als een keurmerk voor duurzame visserij.
Deze positieve resultaten komen voort uit onderzoek dat in 2012 voor de tweede keer in Nederland is uitgevoerd door onderzoeksbureau Albemarle Marketing Research (AMR) met als doel opvattingen en koopgedrag van viskopers ten opzichte van duurzaamheid, milieukeurmerken en MSC te meten.