Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Consument geïnteresseerd in duurzame EK-gadgets
Uit onderzoek van GfK in samenspraak met Verse Reclame is gebleken dat bijna zeventig procent (69%) van de Nederlanders het zou waarderen als hun supermarkt op een duurzame manier EK-gadgets uit zou delen. Een derde (32%) zou eerder bij een supermarkt sparen als deze een duurzame EK-actie zou voeren.
Bijna driekwart van Nederland (73%) heeft oranjespullen van 2010 bewaard en 12% heeft artikelen weggegeven aan anderen, 15% heeft de gadgets weggegooid.
Duurzame alternatieven voor oranjeprullaria
Er zijn wel degelijk duurzame alternatieven voor supermarkten die mee willen doen aan de Oranjekoorts, zo blijkt. Er is veel animo voor het sparen van een aan het EK gerelateerd goed doel: een derde (34%) geeft aan hieraan mee te willen doen. Tweeendertig procent zou graag een duurzamer gadget ontvangen, bijvoorbeeld een T-shirt. Net zoveel interesse (32%) is er voor het sparen van een premium. Waar de klant vaak na eenmaal boodschappen doen wordt beloond, zou deze dan bijvoorbeeld drie keer 15 euro moeten besteden alvorens een gadget te ontvangen. Er is minder deelnamebereidheid om 5 cent te betalen voor een oranjegadget (15%).
Prullaria terugbrengen naar de supermarkt
Mocht een supermarkt kiezen voor een tastbaar gadget, dan zijn er alsnog manieren om duurzaam met de weggegeven artikelen om te gaan. Ongeveer zestig procent zou de gadgets terugbrengen naar de winkel. De consument zou deze dan iets liever naar ontwikkelingslanden laten sturen (62%) dan ze laten recyclen (58%).