De winkel is nu al vier jaar op deze locatie gevestigd. Dick geeft aan dat het iedere week beter loopt. "Dit heeft zijn tijd nodig, maar ik ben ervan overtuigd dat deze winkel over een paar jaar een begrip zal zijn in Den Haag. Voorop staat ons belangrijkste doel: de klant moet met een tevreden gevoel de winkel verlaten."
De entree, met een opvallende stand vol met Sinterklaaslekkernijen
90% passanten
Deze EkoPlaza moet het in tegenstelling tot andere EkoPlaza-vestigingen niet hebben van vaste klanten. Het merendeel van de mensen die hier binnenstapt is passant. Dick schat dit aandeel zelfs op 90 procent. "Daarom is het voor ons zaak om iedere week een interessante, leuke winkel weg te zetten. En we moeten het veel hebben van de mond-tot-mondreclame." Er wordt ook volop gefolderd en geadverteerd. Dick probeert klanten met scherpe aanbiedingen naar binnen te lokken.De brood- en zuivelafdeling
Dick geeft aan dat de gemiddelde besteding van de klanten in zijn winkel wel wat lager ligt dan gebruikelijk. "Het is niet echt handig om met een heel volle boodschappentas door de stad te sjouwen." Vorig jaar heeft de winkel ook de nodige hinder ondervonden van winterse weersomstandigheden en de stakingen in het openbaar vervoer. Hierdoor was de winkel lastig te bereiken.
Een uitgebreide groente-afdeling
Beyond Bio
Dick is aangesloten bij Beyond Bio. Hij is erg tevreden over de gang van zaken daarin. "Dit is allemaal prima geregeld. De directie is keihard bezig, mijn complimenten daarvoor. Het wordt allemaal steeds professioneler."Het bestelproces bij deze EkoPlaza is een vak apart. Medewerker Ton (links), die meestal de bestellingen doet, geeft aan dat het vrij lastig is om de juiste hoeveelheden en producten te bestellen. "Het klantengedrag is ook zo veranderlijk. Maar inmiddels doe ik dit al zo lang, dat dit me redelijk goed afgaat."
Voor meer informatie:
Dick Heijnen
EkoPlaza Den Haag Grote Marktstraat
Grote Marktstraat 115
2511 BJ Den Haag
070 3281378
[email protected]
www.ekoplaza.nl