Gezondheid belangrijkste motivator
Amerikanen geven meer uit aan biologisch
Deze bevinding komt overeen met die van de '2011 Organic Industry Survey' van de Organic Trade Association. Hier bleek namelijk uit dat de industrie met bijna acht procent gegroeid is in 2010. De groei werd gevoed door de consumentenkeuzes en de vraag.
Voor bijna de helft (48 procent) van de ondervraagde ouders is de belangrijkste motivator voor de overtuiging dat biologische producten 'gezonder zijn voor mij en mijn kinderen'. Andere drijfveren zijn de bezorgdheid over chemische gewasbeschermingsmiddelen, hormonen en antibiotica, en de wens om kunstmatige ingrediƫnten te vermijden.
De bekendheid met het UDSA Organic-label is toegenomen, van 65 procent in 2009 tot 72 procent op dit moment. Uit de studie bleek ook dat drie van de tien Amerikaanse gezinnen nieuwe toetreders tot de biologisch markt zijn. Dit cijfer komt overeen met de bevindingen uit de voorgaande jaren.
Voor de studie zijn bijna 1.300 Amerikaanse gezinnen ondervraagd over hun houding en gedrag met betrekking tot biologische voeding. De studie heeft een betrouwbaarheidsinterval van drie procent en een betrouwbaarheidsniveau van 95 procent. Dit is het derde jaar dat de studie uitgevoerd is.