Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Bio-retailers stuwen omzetgroei Duitse voedingsmiddelenmarkt
De totale omzet van de Duitse levensmiddelenhandel is in 2010 slechts met 1,0 procent gegroeid tot 225 miljard euro. Dit terwijl de voedselverkoop slechts 0,8 procent groeide naar 163 miljard euro. Rekening houdend met de inflatie van 1,1 procent is de Duitse voedingsmiddelenhandel dus getroffen door een reƫle verkoopdaling. Dit alles blijkt uit de jaarlijkse telling in de Marktstudie TOP-Firmen.
De biologische markt blijft daarentegen onverminderd verder groeien. Ook de onafhankelijke detailhandel heeft een sterke groei genoteerd. Zo is de omzet van Edeka, Rewe en de Schwarz-Gruppe met 0,7 miljard euro gestegen. Het grootste groeiaandeel is echter voor Dennree en Alnatura, met respectievelijk 11,4 procent en 10,5 procent.