Smaak.nl gaat strijd aan met webwinkel Albert Heijn
De grootste concurrent lijkt de webwinkel van de Albert Heijn. "Maar dat ligt eraan hoe je naar de term 'concurrent' kijkt", zegt oprichter en directeur Frank van Oirschot. "Wij leveren verse producten en zoveel mogelijk biologisch, dus zijn we meer te vergelijken met supermarkten als Marqt."
Vooral in de online mogelijkheden ziet Van Oirschot toekomst. "Zoals Amazon gebruik maakt van de Long Tail-strategie, kunnen wij dat ook doen. Dus een vegetarische, maar ook een Japanse of glutenvrije supermarkt. We benaderen de markt anders, we willen ons onderscheiden in gemak, versheid en assortiment."
Op dit moment lijkt het assortiment kleiner dan van een reguliere supermarkt. "Maar mensen die van lekker en vers eten houden, hoeven geen 27 verschillende producten om spaghetti bolognese te maken. Die willen gewoon de lekkerste."
Sinds deze week is de webwinkel bezig met promotie. Komende week worden er op verschillende aanbiedingssites voor 20 euro een Smaakbox aangeboden, met producten ter waarde van 50 euro. "Maar dit is nog een fluistercampagne, we willen stap voor stap groeien. Elke 6 tot 10 weken willen we een nieuwe dienst toevoegen aan onze site." Een persoonlijk eetprofiel is de eerste stap, een eetagenda een volgende.
Bron: Bright