Duurzaamheidsweek 'Hallo Erde'
Eco-offensief bij Duitse retailgigant Rewe
Retailgigant Rewe wil haar assortiment meer en meer verruimen met milieuvriendelijke en sociaal verantwoorde producten. Meer biologische in de supermarkt. Waarom dat nuttig is wordt vanaf aanstaande zaterdag vertelt in de duurzaamheidsweek 'Hallo Erde!'.
In 6100 van de meer dan 11.000 landelijke supermarkten worden 100 'groene' producten met maximaal twintig procent in prijs verlaagd. Ook zal er tien procent korting gegeven worden op de biologische producten van private labels. Tevens zal er achtergrondinformatie gegeven worden over de vervaardiging van de producten.
En bij 'Rewe' en 'toom Verbrauchermarkt' kunnen klanten zaterdag touwtjespringen voor het goede doel. Wanneer zij een minuut lang touwtjespringen, wordt 50 eurocent gedoneerd aan 'Ein Herz für Kinder'. Bij 'Penny' kunnen kinderen zelfgemaakte schilderijen inleveren, daarvoor gaat 1 euro naar het goede doel.