Eigenaren Australische natuurvoedingswinkel winnen gevecht tegen retailreus Woolworths
Na meer dan 200.000 dollar aan de verdediging van hun naam te hebben besteed, bereikten de Wards buiten de rechtbank om een vertrouwelijke schikking met de retailer. De campagne zal doorgaan tot en met 31 december, maar Woolworths was verder niet beschikbaar voor commentaar. "Dat staat in de regeling", zegt de Woolworths-woordvoerster. "Alles wat we wilden was onze naam terugkrijgen", reageert de heer Ward.
"We zijn erachter gekomen dat de wet de kleine bedrijven niet verdedigt. We moeten genoegen nemen met een compromis, het draait om hoeveel geld je hebt, in plaats van dat je het bij het rechte eind hebt. Er belden klanten naar ons omdat ze dachten dat ze bedrogen werden, dat we 'Whoolies' in vermomming waren."
De jaarlijkse omzet van Honest to Goodness bedraagt zo'n 5 miljoen dollar, vergeleken met naar schatting 35 miljard dollar van Woolworths.
Het echtpaar registreerde in 2007 de domeinnaam www.honesttogoodness.com.au en Woolworths heeft eerder dit jaar www.woolworthshonesttogoodness.com.au geregistreerd.