Vion Food blijft zich ontwikkelen. In 2010 kwam het vleesbedrijf met tal van innovaties. Deze innovaties zijn in nauwe samenwerking met klant en consument ontwikkeld. Een voorbeeld hiervan is Vion's low salt bacon dat tot 50 procent minder zout bevat. Verder werd in Nederland het marktconcept Good Farming Star gelanceerd.
Dit marktconcept heeft één ster van het Beter Léven-kenmerk van de Dierenbescherming. Daarnaast staan er voor 2011 ook nog diverse marktconcepten in de planning. Zo worden dit jaar de marktconcepten Good Farming Organic, Good Farming Welfare en Good Farming Global geoptimaliseerd en verder uitgerold. Een andere introductie van Vion was vorig jaar de biologische, gegaarde gehaktbal, die in eerste instantie voor het foodservicekanaal bestemd is.
Binnen Vion Food heeft De Groene Weg zich als leverancier van een totaalassortiment biologisch vlees en biologische convenienceproducten en onderdeel van Vion Convenience verder ontwikkeld. Vorig jaar werd De Groene Weg zelfs uitgeroepen tot de meest groene winkelketen van Nederland. Met het vijfjarenprogramma Balancing the Future werkt Vion aan verdere innovatie van het productenaanbod. Dat aanbod zal verschuiven van basisproducten naar meer bewerkte producten en food met extra toegevoegde waarde.
Bron: Prof News