Mannen doen vaker de boodschappen
"Er vindt vaker een verdeling van de huishoudelijke taken plaats en mannen moeten ook hun steentje bijdragen", aldus Henriƫtte van Wijk, Consultant Analytics & Shopper Knowledge bij SymphonyIR. "Mannen worden meer en meer met een boodschappenlijstje op pad gestuurd voor de weekboodschappen." Hierbij willen vooral senioren hun vrouw helpen om de zware boodschappen te sjouwen. Daarnaast zijn er steeds meer alleenstaande mannen die zelf hun boodschappen doen. Tenslotte komen er ook meer producten gericht op de man op de markt, voornamelijk in non-food.
Volgens Van Wijk is vooral de alleenstaande man een interessante doelgroep voor supermarkten. Zij geven niet alleen meer uit aan voeding dan alleenstaande vrouwen, maar groeier ook nog eens harder dan het aantal alleenstaande vrouwen. "Een interessante combinatie die de supermarkt de kans biedt om meer omzet te realiseren door meer aandacht te besteden aan deze planmatige en merktrouwe doelgroep."
Bron : RetailNews