Natudis vergeet ook jonge ouders niet
'Dizzy & Dill voegen fun toe aan maaltijd'
"Vorig jaar zijn we begonnen met de ontwikkeling van de lijn. Aan de ontwikkeling is veel onderzoek vooraf gegaan. Hieruit bleek onder meer dat op het moment dat mensen kinderen krijgen, 50 procent een meer bewustere voedingskeuze maakt. Vooral nieuwe ouders staan voor de keuze: wat ga ik mijn kinderen te eten geven? Wat is nou goed? Vaak komt natuurvoeding dan in beeld."
Het aanbod is nog vrij beperkt. Hier wil Natudis met Dizzy & Dill iets aan doen. "We willen juist die mensen de goede keuze aanbieden. Alle producten voldoen aan het voedingsbeleid. Denk aan de hoeveelheid vezels, het maximale zout- en suikergehalte en de portiegrootte."
"We willen fun toevoegen aan de maaltijd." Joyce vertelt dat de reacties van kinderen fantastisch zijn. "Vorige week hebben we ze de mogelijkheid gegeven om Dizzy & Dill in het echt te ontmoeten. Ook in de herfstvakantie zullen we ze tot leven wekken. Er zullen displays in natuurvoedingswinkels te vinden zijn met Dizzy & Dill kleurplaten."
Maar wie zijn Dizzy & Dill nu eigenlijk? "Dizzy is een lieve, maar beetje naïeve giraf. Ze loopt met haar hoofd in de wolken. Dill, een krokodil, is juist stoer, een mopperkont. Hij staat met beide benen op de grond. Ze vullen elkaar dus perfect aan. Omdat Dizzy & Dill in de natuur leven, kennen ze de producten goed. Op de verpakkingen geven ze kinderen extra informatie over de producten. Bijvoorbeeld dat ontbijten super belangrijk is."
"Vooralsnog gaat het alleen om producten voor ontbijt, lunch en tussendoortjes. Dit gaan we nog verder uitbreiden, met koekjes bijvoorbeeld en producten voor het avondeten. De producten worden één voor één geïntroduceerd. Deze week is het de beurt aan het Slurpfruit. Daarna komt de Sterretjesmuesli in de winkel. De Schrijfstroop, de Drakendrank en Dizzy’s Diksap zijn al verkrijgbaar in de winkel."
Dizzy's Diksap is een rozenbotteldiksap, de Drakendrank is een drankje in een mix van vruchtensap en vruchtenthee in een handige meeneemverpakking. De Schrijfstroop is de vertrouwde Ekoland appelstroop maar dan in een handige knijpfles. Van Slurpfruit zegt de naam al genoeg, dit is honderd procent fruit in een knijpzakje. Dizzy & Dill Sterretjesmuesli is muesli met gepofte sterretjes.
"Kinderen van drie tot en met acht jaar. Dit is de doelgroep van de Dizzy & Dill-producten. We willen een nieuwe groep aanspreken. Volgend jaar komt er een speciale website. Ook gaan we jonge ouders informeren in magazines die zij lezen."
Voor meer informatie:
Joyce Akkermans
Natudis
Tel: 0341 46 42 11
www.natudis.nl